Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

norsk gutt, utenlandsk jente?


Gjest Ananas86

Anbefalte innlegg

Gjest Ananas86

Hei til alle,

 

Jeg håper på å få deres synspunkter angående en sak...tingen er den at jeg er ei jente fra øst- europa som har bodd i Norge siden jeg var 4, er nå 23. Jeg anser meg selv som norsk, har bare norske venner, har kun gått på norske skoler, osv..i løpet av hele mitt liv, har jeg kun hatt 1 seriøst kjæreste, iallefall trodde jeg han var seriøst, vi var sammen i 3 år før det sprakk totalt. Fordi jeg aldri helt har forstått hvor det gikk galt, har jeg begynt å lure på om det har noe med min opprinnelse å gjøre- vil norske gutter egentlig bare være med norske jenter? jeg tenkte aldri på meg selv som ikke- norsk, før jeg begynte å fundere over dette, og blir nå mer og mer usikker...jeg føler meg mest vel rundt norske gutter, men begynner nå å frykte at jeg aldri kommer til å finne kjærligheten igjen, fordi jeg ikke er etnisk norsk, og det med dette følger en del fordommer...noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som med alt annet, noen vil ha noe i mot dette, noen vil ikke bry seg i det hele tatt. Jeg er halvt norks og halvt utenlands og jeg ser ikke HELT norsk, men har ikke møtt på noen problemer av den grunn(på kjærlighetsfronten) Jeg har en en komplett norsk kompis som er sammens med ei jente som opprinnelig kinesisk, ingen problemer der heller.

 

Kan forsåvidt også legge til at jeg føler meg som deg, 100% norsk og så lenge du gjør det, så blir man jo også sett på andre norske, som hel-norsk :)

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Det varierer veldig ut i fra hvilken del av landet man er fra, og folketettheten der man bor. I et samfunn der du f.eks. er eneste av utenlandsk opprinnelse vil det være vanskeligere enn f.eks. i Oslo der det ikke er uvanlig å ha utenlandsk opprinnelse.

 

Selv om jeg tviler på at noen ville droppet deg for din utenlandske opprinnelse. Det er bare litt vanskeligere å få den første kontakten vil jeg tro.

 

Dette blir veldig subjektivt..

Lenke til kommentar
vil norske gutter egentlig bare være med norske jenter?

Kan like gjerne være at du bare har vært sammen med en drittsekk. Norske menn er jo ville etter russiske/thailandske/filippinske kvinner. Og i ditt tilfelle ser du sikkert europeisk ut også... De fleste opplever dessverre å bli sviktet i løpet av livet, uten noen spesielt god grunn.

Lenke til kommentar
Det varierer veldig ut i fra hvilken del av landet man er fra, og folketettheten der man bor. I et samfunn der du f.eks. er eneste av utenlandsk opprinnelse vil det være vanskeligere enn f.eks. i Oslo der det ikke er uvanlig å ha utenlandsk opprinnelse.

Her tror jeg du tar feil. Integreringen kan bli mye bedre om tilflytterene ikke har et stort (og noen ganger dominerende) miljø av "sine egne" å forholde seg til. 

 

 

Det er mulig du begrunner synspunktet med at det er større skepsis til innvandrere på landsbygden enn i byene, men dette skyldes i all hovedsak avstand og skjelden tatt ut på enkeltindivider.

 

Enkeltindivider blir lettere sett i et lite lokalmiljø.

 

 

Sam

Lenke til kommentar
vil norske gutter egentlig bare være med norske jenter?

Kan like gjerne være at du bare har vært sammen med en drittsekk. Norske menn er jo ville etter russiske/thailandske/filippinske kvinner. Og i ditt tilfelle ser du sikkert europeisk ut også... De fleste opplever dessverre å bli sviktet i løpet av livet, uten noen spesielt god grunn.

 

Grunnen til at norske menn er ville etter disse kvinnfolkene er fordi de ikke får seg noe i Norge. Men nå er det jo snakk om bakgrunn, hun er jo norsk.

Lenke til kommentar

Norske menn er vel som alle andre menn, veldig forskjellige! Det er utrolig vanskelig å si på forhånd om en person forestrekker det ene eller det andre. Jeg tror i utgangspunktet at de færreste bryr seg om hvor du kommer fra. Det er utseende og personen som betyr noe.. Selv kunne jeg tenkt meg å prøve litt mørk sjokolade (rasist nå eller...?) og jeg har sett flere jenter med utenlandsk opprinnelse som jeg kunne tenkt meg.

 

Ikke gi opp! :) Det kommer en etter hvert, du er enda ung..

Lenke til kommentar

Blant mine nærmeste venner har jentenes opprinnelse ingenting å si. Selv så har jeg falt for flere jenter med utenlandsk opprinnelse enn jeg har for norske. Aner ikke hvorfor, men bare er sånn.

 

Jeg har også en kompis som var av "hater utlendinger"-typen, men nå er han sammen med en :p

Så tror ikke det har mye å si alt i alt, men vil nok alltid være noen som bare foretrekker det ene.

Lenke til kommentar

Om man finner sin "rette" i en som har bestemor i bulgaria, brazil eller jotunheimen så har det -for meg- ingenting å si. Jeg lurer også veldig på hva de tenker, de som foretrekker en jente med norske aner fremfor en med aner fra feks Kroatia.

 

Personlig syns jeg det blir litt mer eksotisk med en jente som kommer fra et sted utenfor Skandinavia, er mye fint å lære av folk fra andre kulturer!

Lenke til kommentar

Interresant tema syns jeg. Jeg har tenkt og lage en tråd om nesten det samme.

 

Jeg selv er halv norsk, og er født og oppvokst i et vesteuropeisk land, og flyttet for meg selv til norge i 2006, av forskjellige grunner.

 

Eneste jenten jeg har sammen vært med var fra kina, men det holdt seg bare i 5 månder.

Lenke til kommentar

Tror ikke du har mindre sjanse på norske gutter. Er du i fra østblokklandene har du et europeisk utseende. Mange av verdens peneste damer kommer derifra. Er du pen har du stor sjanse på lik linje med en pen norsk jente. I dag finnes det desverre mange fordommer mot afrikanere, pakistanere og arabere generelt. Jentene fra slike land vil nok ikke hatt like så stor sjanse på norske gutter. Finnes selvfølgelig unntak, på det jevne tror jeg de har mindre sjanse. Asiatere derimot har jo en sjanse som alle andre. Tror egentlig at det det er mye fordommer om mennesker fra muslimske land.

Lenke til kommentar

Aldri i verden om en fyr har vært sammen med deg i tre år og dumpet deg fordi du var av utenlandsk opprinnelse. Mulig han er en drittsekk, men det er hvertfall ikke grunnen. (Med mindre dere var sammen i skjul, og han dumpet deg fordi du sa du ville gjøre det offisielt)

Fordommer har alle, uansett om man er norsk eller ikke. Det holder bare å kle seg anderledes (alt fra hiphop til emo). Det er null problem å finne seg noen, du må bare ville det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...