Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av bærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
beskriv hva du skal bruke den til/hvilke krav du har, så tenker jeg folk kan hjelpe deg litt bedre...

 

:smile:

Primert skal den brukes når jeg begynner på BI til høsten, men jeg Jobber også med webdesign med bruk av programmer som Photoshop 7, Dreamweawer MX ol. En CD brenner (evt DVD brenner) bør også følge med

Lenke til kommentar

Hva med denne bærbare pc'n:

 

Dell Inspiron 500m

 

Den har en Intel Pentium-M CPU så batteriet varer en god stund og den yter bra. 1.3 GHzen yter ca like bra som en Pentium 4M.

Og det gode med Dell er at du kan konfigurere maskinen slik at den passer dine behov eller din pris.

Bare bytt på garantien til 1 års henteservice og 1 års Complete Care så blir den billigere. Og pluss at du da får maskinen med 1 års garanti hvis du skulle ødelegge maskinen fysisk.

Lenke til kommentar
Hva med denne bærbare pc'n:

 

Dell Inspiron 500m

 

Den har en Intel Pentium-M CPU så batteriet varer en god stund og den yter bra. 1.3 GHzen yter ca like bra som en Pentium 4M.

Og det gode med Dell er at du kan konfigurere maskinen slik at den passer dine behov eller din pris.

Bare bytt på garantien til 1 års henteservice og 1 års Complete Care så blir den billigere. Og pluss at du da får maskinen med 1års garanti hvis du skulle ødelegge maskinen fysisk.

 

les forøvrig omtalen denne fikk på dinside.no , ikke spesielt bra, plast hele veien + mangel på firewire osv.

Lenke til kommentar
Det er PC Sneila  vil ha ikke mac

Ah, men som så mange ganger før. En Mac er også en PC. Fra Meriam Webster Online:

 

Date: 1977

Personal Computer: a general-purpose computer equipped with a microprocessor and designed to run especially commercial software (as a word processor or World Wide Web browser) for an individual user

 

Og her informasjon om Apple, fra Computerhope, utheveninger gjort av meg:

 

Incorporated January 4, 1977 Apple is the main manufacture of a line of personal computers under the Macintosh (Mac) brand name, peripherals, and software...

Lenke til kommentar

Jeg ville nok definitivt kjøpt Zepto 4100 hvis jeg skulle kjøpt bærbar x86-basert PC akkurat nå. Liten og lett, pen, god batterikapasitet, rask grafikkytelse, og sist men ikke minst: Den leveres uten operativsystem(som er positivt), og gir mye for pengene. Koster visstnok akkurat tilsvarende det beløpet som står til rådighet her.

 

Det eneste negative jeg har hørt om den, er at enter-knappen er for liten, men det bør man vel kunne vende seg til.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke. 1.Men jeg tviler sterkt på at AMD klarer å komme med noe som er i nærheten av like godt som Centrino. 2.De har for øyeblikket ikke sjans når det kommer til stasjonære pc'er. Jeg tror de kommer til å få det enda vanskeligere på det bærbare markedet.

 

1. low voltage cpu har ca. lik varmeutvikling som pentium -m,

de er betydelig tregere, men også mye billigere, og så kommer jo hammer mobile snart. (for ikke å snakke om transmetas nye mobile cpu som det går rykter om er en sann centrino-killer :D )

2. du følger ikke med i det hele tatt antar jeg

 

 

AMD Athlon XP-M (LV) 1700+ : Thermal Design Power:25 W

Intel Pentium-M 1600 MHz : Thermal Design Power:24.5 W

 

Mobile AMD XP-M Price

 

1800+ (1.50 GHz) $112

1700+ (1.47 GHz) $97

1600+ (1.40 GHz) $80

1500+ (1.33 GHz) $71

1400+ (1.20 GHz) $57

 

Pentium M Price

1.6 GHZ $720

1.5 GHz $506

1.4 GHZ $377

1.3 GHz $292

 

 

 

kilde: http://www4.tomshardware.com/mobile/200305...0507/index.html

 

dersom prisenforskjellen på bærbare blir deretter vil amd være det beste alternative i budsjettklassen (studenter osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...