Gå til innhold

2x 8800GTS 640MB

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Etter å ha oppgradert min PC med nytt HK og CUP støttes ikke lengre SLI (kun crossfire). Så jeg vurderer å selge mine to 8800GTS ettersom jeg har skjønt at for gaming hjelper det null med 2 skjerkort når de ikke er i SLI.

Så hva burde jeg prøve å selge de for hvis jeg skal få solgt de? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med utgangspunkt i denne oversikten, og hvis vi sier som et grovt overslag at SLI gir ~ 60% ytelsesøkning, havner kortene dine ytelsesmessig rundt ett stykk HD4850, som koster ~ 750 kroner nytt. Med tanke på at kortene dine er brukte (og sannsynligvis noen år gamle) må du nok halvere den prisen. Dvs kanskje rundt 3-400 kroner totalt, vil jeg tippe.

Skrevet
Med utgangspunkt i denne oversikten, og hvis vi sier som et grovt overslag at SLI gir ~ 60% ytelsesøkning, havner kortene dine ytelsesmessig rundt ett stykk HD4850, som koster ~ 750 kroner nytt. Med tanke på at kortene dine er brukte (og sannsynligvis noen år gamle) må du nok halvere den prisen. Dvs kanskje rundt 3-400 kroner totalt, vil jeg tippe.

Du må se på hvilken oppløsning denne sammenligningen er kjørt i. 1920x1200... Har selv hatt 8800gts 640mb, og i følge denne testen skal det kortet yte dårligere enn hd4830 kortet til ati. Det kortet har jeg prøvd (har det faktisk liggende i eske her) og det yter ikke som 8800gts kortet. Ble prøvd i AoC og ved samme innstillinger ga 8800 kortet betydelig bedre bildeflyt og høyere fps. 4830 forsvant fort ut av maskina :) 4850 kortene yter ikke så mye mer enn 4830, så å påstå att to 8800 i sli er som ett 4850, blir i mine øyne litt drøyt.

Mener nok att om du er heldig vil du kanskje få oppimot en 1000,- for begge, om begge er i god forfatning osv osv....

Skrevet (endret)

8800GTS 640MB yter rundt hva et HD3870 yter, da det i utgangspunktet kom ca. samtidig som HD2900XT som også yter noe omkring sistnevnte. Ville tro 3-400 pr.kort er et realistisk beløp å spørre om.

Endret av Smirnoff
Skrevet
Du må se på hvilken oppløsning denne sammenligningen er kjørt i. 1920x1200... Har selv hatt 8800gts 640mb, og i følge denne testen skal det kortet yte dårligere enn hd4830 kortet til ati. Det kortet har jeg prøvd (har det faktisk liggende i eske her) og det yter ikke som 8800gts kortet. Ble prøvd i AoC og ved samme innstillinger ga 8800 kortet betydelig bedre bildeflyt og høyere fps. 4830 forsvant fort ut av maskina :) 4850 kortene yter ikke så mye mer enn 4830, så å påstå att to 8800 i sli er som ett 4850, blir i mine øyne litt drøyt.

Mener nok att om du er heldig vil du kanskje få oppimot en 1000,- for begge, om begge er i god forfatning osv osv....

Grunnen til at jeg brukte 1920x1200 var fordi ved denne oppløsningen er GPU (så å si) alltid den begrensende faktoren, så her får man virkelig testet hva et kort er godt for. Generelt bør denne oversikten til Tom's Hardware derfor gi et godt bilde, mener jeg. Men det kan selvsagt være forskjeller i enkelte spill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...