Gå til innhold

BK: Fangeleier i Auschwitz


Anbefalte innlegg

Hei

Var i polen sist uke og tok litt bilder. Lurer på hva dere synes om dette.. Hva er bra? Hva kunne været gjort anderledes? osv.

Bilde er ikke redigert på noen annen måte enn at det er skalert til 1280 pixler

Bilde er av inngangen/ utgangen til fange leieren Auschwitz.

 

Hilsen Thorbjørn

 

post-177285-1254864253_thumb.jpg

 

Annen info: Kamera Pentax k200d, F-stopp f/8, Eksponeringstid 1/350, iso 400, Eksponeringsavik +1,5 trinn, brennvidde 55mm.

Endret av Thorbørn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid når jeg ser slike biler fra disse leirene så vandrer tankene til hvordan det må ha vært den gang dette var i drift. Bildene blir sterke. De toglinjene førte på en måte til døden for mange av dem som kom den veien?

 

(Om piggtråden du har i avataren din er fra denne leiren så er piggtråden i min avatar i "slekt" med den. Altså nazi-piggtråd..)

Lenke til kommentar
Bilde er ikke redigert på noen annen måte enn at det er skalert til 1280 pixler

 

Det er forsåvidt intessant å se hvordan bildene fra Pentax er rett ut fra kamera. Men hvorfor ikke redigere? Hadde ikke gjort noe med høyere kontrast, fargemetning og oppskarping.

 

boos

Lenke til kommentar
Bilde er ikke redigert på noen annen måte enn at det er skalert til 1280 pixler

 

Det er forsåvidt intessant å se hvordan bildene fra Pentax er rett ut fra kamera. Men hvorfor ikke redigere? Hadde ikke gjort noe med høyere kontrast, fargemetning og oppskarping.

 

boos

 

joa, bildet kunne nok sett bedere ut hadde jeg redigert det, men jeg klarer ikke redigere med Photshop(5). Synes Fotoscape er bra, men har litt få muligheter

Lenke til kommentar

Er jo et veldig 'oppbrukt' motiv. Det er bra, men gjort hundre ganger før. Vært der selv en tur, og det som irriterte meg mest var at det alltid var packed med folk rundt omkring.

 

Svart/hvitt + støy kunne gitt det en litt dyster og alvorlig stemning. Men også det blir vanskelig når det er turister osv i bildet.

 

Jeg syns bildet er bra. Kanskje så bra som det kan bli mtp motivet. Man kan også være litt kreativ med feks togskinnene (feks legge kameraet slik at man får en togskinne i forgrunnen). Prøvde meg når jeg var der, men det er fryktelig vanskelig å være kreativ med et motiv som har blitt fotografert tusenvis av ganger.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Bildet er jo helt greit, men hvorfor skal en kjederlig himmel oppta 40% av plassen?

 

Hva med å tilte kamera ned for å få mer av skinnene? Eller kanskje peke i samme retning, men holde kamera mye lavere for å få mer skinner?

 

Poenget med bildet er vel egentlig skinnene, så hvorfor ikke vise mer av dem? Da kan du prøve med mindre DOF også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...