Gå til innhold

Bærbar PC; liten, lett og med optisk drev


Anbefalte innlegg

Trenger en bærbar PC omtrent som dette:

 

Under 2 kg

Helst ca 13", men 12" eller 14" er og en mulighet

Optisk drev

HDMI-utgang

Pris helst under 8000 kr

God batterilevetid

Gjerne rask (mer enn 1,7 GHZ?)

 

Er dette utopisk eller mulig? Vil gjerne ha optisk drev for å ha mulighet til å reformatere maskinen og legge inn programmer selv, og for enkle spill. Innser dog at det er enklere å finne en som passer kravene uten ODD.

Takknemlig for all slags forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=132330

 

har det du ber om utenom grafikk... men til gjengjeld er den vill på batteriet

Han vil ha maskin med optisk drev.

 

I såfall kan du velge modellen over, 4810. Jeg har den selv (med SU9400 og HD4330), og kan anbefale den på det varmeste. Denne har også optisk drev (i motsetning til 3810)

Hvordan er ytelsen på 4810 da? På specs'ene er den vel under det jeg er ute etter. Dette blir min eneste PC, så jeg syns den bør takle litt.

 

kanskje multicom.no har noe av interesse?

Forslag til noe spesielt fra multicom som du selv har erfaring med kanskje?

 

kanskje multicom.no har noe av interesse?

Hva med en macbook air hvor du har med CD/DVD-romen på USB istedet for? Eneste en macbook air ikke gir deg er HDMI utgang, men du har displayport som det finnes overgang til HDMI fra istedet :)

Da mangler den på mange måter likevel både drev og HDMI, og uten å gå inn på mac vs pc diskusjonen så ønsker jeg ikke mac i denne omgang :)

Lenke til kommentar

Har nå sett at HP kommer med to svært lovende 13-tommere 22. oktober; pavillion dm3 og probook 5310. Disse to ser imidlertid svært like ut, samme størrelse, omtrent samme vekt og pris, svært god batteritid (7-10 timer) og mulighet for intel core 2 duo prosessor. Ingen har optisk drev, men lurer på om dm3 kommer med eksternt drev i en pakkeløsning. Probooken har DisplayPort mens dm3 har HDMI.

 

Noen som vet noe om hva som i hovedsak skiller de fra hverandre, hvilken er "best"?

Og om dm3 kommer til Norge? har sett at HP på sine norske sider reklamerer for probook 5310, men ikke pavillion dm3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...