mrCreosote Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Etter å ha installert ny bilradio i min Opel Omega 2.O 16V GL, har jeg fått problemer med elektronikken: 1. Når jeg slår på bilstereo'n så åpner det ene vinduet (bakre høyre) seg 2. Det samme vinduet åpner seg av og til når jeg slår av tenninga 3. Det går ikke an å lukke vinduet ved hjelp av hverken knapp foran i midtkonsoll eller den som sitter på tilhørende dør. Bilradio er en Sony. Jeg kjøpte en Sony ISO kontakt, som jeg koblet på eksisterende kontakter i bilen. Kan koblingen ha forårsaket dette? Er jo nærliggende å tro det iom at vinduet går ned i det jeg slår på bilradioen. Roger
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Etter å ha installert ny bilradio i min Opel Omega 2.O 16V GL, har jeg fått problemer med elektronikken: 1. Når jeg slår på bilstereo'n så åpner det ene vinduet (bakre høyre) seg 2. Det samme vinduet åpner seg av og til når jeg slår av tenninga 3. Det går ikke an å lukke vinduet ved hjelp av hverken knapp foran i midtkonsoll eller den som sitter på tilhørende dør. Bilradio er en Sony. Jeg kjøpte en Sony ISO kontakt, som jeg koblet på eksisterende kontakter i bilen. Kan koblingen ha forårsaket dette? Er jo nærliggende å tro det iom at vinduet går ned i det jeg slår på bilradioen. Roger sannsynligvis så er antenne utgang på radio kobla inn på vindu kretsen. eller isolering på disse kablene er dårlig, slik att du får kontakt. Midt konsoll bryterene går via en sentral i dashen (er nesten helt sikker, selv om Omega ikke er mitt merke men de fleste biler med brytere i midtkonsoll, + bryter ved/i dørene er slik) Denne kortsluttningen gjør att bryterne ikke fungerer. Du kan teste ved å ta ut radioen, for når kontakten til antenne utgangen ikke er tillkoblet, så er nok kortsluttningen opphevet, og alt vil trolig fungere. Stemmer dette, så får du en stor jobb, med å finne hvor kortsluttningen oppstår.
nomore Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Alternativet, dersom det er en gammel bil, er å koble i fra antenneledningen i fra ISO-kontakten permanent. Dersom man da har en motorisert antenne eller en antenneforsterker som trenger strøm så kan man enten koble disse til 12v via en annen krets for å unngå kortslutningen. Men, kortslutning kan jo føre til brann så det kan jo være best først som sist å finne feilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå