Gå til innhold

[Løst]Og denne hundetypen heter x)?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja er nok en Samoyed. Men uansett så synes jeg Samoyed virket som en veldig bra hund :)

 

"Samojedhund er en robust, energisk og aktiv hund som passer best i en familie som er glad i mosjon og lange turer i skog og mark, sommer som vinter. Som type er den selvstendig, selvsikker og rolig, men rasen er kjent for å skjelle mye og ofte. Den er tillitsfull og snill, men trenger en tydelig leder som kan gi den fast dressur og som har stor tålmodighet og kjærlighet å gi tilbake. Denne hunden passer ikke i en liten leilighet, men trenger å få være mye ute hele året rundt."

 

 

Dette passer meg, men det er en ting jeg lurer på. Er 1 time gå tur passe nok for denne rasen? Eller bør jeg heller sykle og la den få løpe ut all energien? Kanskje flerer turer om dagen er best :)

 

Vet dette ikke er hundeforum, men tenkte at sikkert at noen har peil her i offtopic forumet :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker, da jeg aldri har vært borti rasen, men jeg ville nok ringt til en oppdretter og spurt litt rundt. :)

 

Her kan du forresten spørre om hund og det som hører med.

 

 

Jeg har rapportert tråden for deg, så den blir flyttet så snart en moderator blir tilgjengelig. :)

 

Jeg har derimot hatt hunder som krever mye aktivitet, og jeg foretrekker å gå i skogen, utenfor stier og lignende, da det blir variert terreng for både meg og hunden.

 

Men en sykkeltur/gåtur på grusvei er absolutt ikke å forakte. Variasjon er veldig bra.

Endret av DemonFudge
Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt sikker, da jeg aldri har vært borti rasen, men jeg ville nok ringt til en oppdretter og spurt litt rundt. :)

 

Her kan du forresten spørre om hund og det som hører med.

 

 

Jeg har rapportert tråden for deg, så den blir flyttet så snart en moderator blir tilgjengelig. :)

 

Jeg har derimot hatt hunder som krever mye aktivitet, og jeg foretrekker å gå i skogen, utenfor stier og lignende, da det blir variert terreng for både meg og hunden.

 

Men en sykkeltur/gåtur på grusvei er absolutt ikke å forakte. Variasjon er veldig bra.

 

Takker for svar og rapportering :)

 

 

Jeg tenkte det som er best for hunden :), jeg trener både vekter og litt høyinntensitivitets løping pga bedre opptak og forbrenning. Men elsker å gå tur

i skogen også :)

 

Tror jeg ringer å spørr jeg, samt spørr i hovedtråden som du sendte til meg :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg er ikke helt sikker, da jeg aldri har vært borti rasen, men jeg ville nok ringt til en oppdretter og spurt litt rundt. :)

 

Her kan du forresten spørre om hund og det som hører med.

 

 

Jeg har rapportert tråden for deg, så den blir flyttet så snart en moderator blir tilgjengelig. :)

 

Jeg har derimot hatt hunder som krever mye aktivitet, og jeg foretrekker å gå i skogen, utenfor stier og lignende, da det blir variert terreng for både meg og hunden.

 

Men en sykkeltur/gåtur på grusvei er absolutt ikke å forakte. Variasjon er veldig bra.

 

Takker for svar og rapportering :)

 

 

Jeg tenkte det som er best for hunden :), jeg trener både vekter og litt høyinntensitivitets løping pga bedre opptak og forbrenning. Men elsker å gå tur

i skogen også :)

 

Tror jeg ringer å spørr jeg, samt spørr i hovedtråden som du sendte til meg :)

 

Det er nok en Samojed :)

 

Samojeden er en utmerket hunderase for den aktive famile. Den er hardfør og trives best ute pga sin tykke pels. Pelsen krever litt stell, men du verden så flott dem blir ;)

 

Lykke til med hundevalg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...