Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

18år og jomfru, hva tenker dere?


Gjest Guest_TS_*

Anbefalte innlegg

Jeg sier ikke at man skal la være å ta p-piller, men det er faktisk flere risikoer knyttet til dem enn bare noen grams vektøkning. Jeg ser bare ikke helt poenget med å skyve fakta under teppet. Om folk velger å bruke dem eller ikke, stiller jeg meg faktisk rivende likegyldig til.

 

Og hvorfor det er så farlig å legge på seg noen kilo, det tror jeg er en debatt som hører hjemme et helt annet sted. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snodig, da, at spesialist i allmennmedisin, Jørgen Skavlan, mener det er østrogenpåvirkningen som gjør at kroppen binder mer vann. Der er dere tydeligvis uenige, men jeg velger å stole på ham, jeg. :)

 

Å gå opp noen gram er ikke akkurat det verste som kan skje ved bruk av hormonell prevensjon. Det finnes jo mange tilfeller av blodpropp som resultat av p-pillebruk, mange får sterke humørsvingninger, kan bli kvalme, ha småblødninger og vondt i hodet.

Og nei, jeg sier ikke at dette skjer med alle, men det er faktisk ikke risikofritt å bruke hormoner som prevensjon. Mulig sjansene er bittesmå, men de er der fortsatt, så hvis noen blir forbanna fordi jeg ikke vil ta p-piller, kan vi bare si takk og farvel med det samme.

 

Poenget med å sjekke seg, er at man gjerne vil vite om partneren er sykdomsfri, sånn at man slipper å være redd for smitte den dagen man eventuelt skulle droppe kondom. Infertil er jo bare bra. :fun:

 

Jeg hører du virkelig har lagt fremtidsplaner med han *sarkasme*

 

Er alltid en eller annen idiotlege som kommer med en radikal påstand for at han skal bli populær. Alle de andre bivirkningene er helt korrekte, men sjansene for blodpropp er jo vel og merke små. Jeg hadde gjerne gått på piller hvis det hadde hindre meg fra å drite blod en gang i måneden(mensen).

 

Men men, så lenge du bruker _noe_ så gar det vel greit ;)

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar

appropå 18 og jungfru, null sak det vel ? man har seg når det passer med noen det passer med eller noe ;)

 

appropå p-piller, hvis man likevel har seg uten p-piller eller gummi,og jenta "må" gå å få seg angrepiller er det en rimelig kjip opplevelse for jenta mange ganger, er selvsagt individuellt men en jente jeg var i noe forhold med blev jekla dårlig av det..

 

p-piller må å vare å foretrekke forran det,hun blev skikkelig dårlig da.

Lenke til kommentar
Drit i å diskutere piller da, Martine må komme med en oppdatering snart :p

 

Jah, jeg skal gi dere oppdatering jeg!

 

Nå har vi prøvd, faktisk. Edru, faktisk. Det gikk jævlig dårlig, faktisk. Jeg var kjempestressa og begynte å gråte både da vi la oss ned og da han begynte å fikle på seg kondomet. Så prøvde vi både den ene og andre måten, og det var så vilt vondt at jeg bare dyttet ham unna hele tiden, rent impulsivt. Fytti katta, så svinevondt. Så prøvde vi en gang til neste dag, uten særlig mye hell da heller. Og det har ingenting med manglende opphisselse å gjøre, det kan jeg love dere.

 

Så ja, jeg vet ikke helt hva fremtiden vil bringe. Vi skal nok prøve igjen, men kanskje med alkohol inne i bildet den gangen. Sånn det er nå kommer det i hvert fall ingen vei. :ph34r:

Lenke til kommentar

Noen kan fortsette med en gang, andre trenger lang tid.. Både kropp og mentalitet bestemmer, samme jenta som trengte lengre pauser etter hu kom. Ble også slikket igjennom 3 stk (though jeg måtte tvinge henne litt rett etter den første..)

 

Det som også kan være greit, er å ha noe mindre enn tissen hans som du kan ta inn først og dermed utvide litt. Du vil kanskje måtte bruke litt tid i starten med tanke på at det ikke har vært så mye inni der fra før av.. ;)

Lenke til kommentar

Du har nok helt rett, igjen, bIskOp. Jeg føler meg bra teit som er 24 og ikke vet sånne ting om min egen kropp. :p

 

Han har vært en del inni der med en finger for å utvide, og selv om det også er rimelig vondt, er det ikke på langt nær så vondt som med hovedredskapet. Neste gang får vi bare prøve å bruke laaang tid, og så skal jeg prøve å tåle litt mer.

Lenke til kommentar

Heh, man tar med seg litt her og der ;)

 

Du burde ikke presse deg, er det ubehangelig/vondt så stopper dere/starter på ny. Tror du burde prøve å utforske seg selv også, alene. Du kan lære masse triks som typen din og du kan nyte godt av på den måten.

 

Jeg er ikke så glad i å runke selv, men det har lært meg mye om min kropp og begrensninger.

Lenke til kommentar

De kan jo hende at han faktisk er for stor da? Jeg har en kompis som ikke kunne ha sex med dama si, hver gang de prøvde uansett hvor kåt begge to var så funka det rett og slett ikke. Gikk det litt så ble hun helt fucka og måtte til lege og sånne ting for å fikse den igjen.. Fikk masse sår og shit :/ Men med andre så har det gått bra, men noen passer vel rett og slett ikke sammen seksuelt, uansett hvor mye man vil?

Men du sa det var vondt med en finger også, så da er du vel ikke klar for å ha sex. Noe som er rimelig logisk når man ikke har hatt det før. Det er lettere å være klar for en annen hvis man har tatt på seg selv endel først, da veit man jo hvor lang tid det tar før man er helt klar osv.

Og det med glidemiddel, jeg blir utrolig våt av kjæresten min, men vi kan ikke ha sex uten glidemiddel, det gjør bare vondt og jeg blir sykt sår etterpå.. Så vil absolutt anbefale å bruke det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...