Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Clutch wire spørsmål


Jobby

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Fikk min første bil idag, Golf 1999 modell - kjørt 127.000 km.

 

Noe jeg og far merket var at clutchen tok alt for langt ute, så går det ann å gjøre at clutchen tar i lengre inne? Leste på nettet der var det noen som snakket om at det går ann å stille wire'en slik at clutchen tar i nærmere?!

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse har seljusterende vaier. Det ser du fort ved at det sitter en svart klump på vaieren og at du ikke finner noe sted og justere. Clutchen er også "omvendt" i mangel på bedre ord.

 

Tipper clutchen er slitt. De har noen andre sykdommer, men man finner som regel ikke ut av det før girkassa er ute.

 

Ligger vel på 4-5-6 tusen alt ettersom hvor i landet du bor.

Lenke til kommentar

Rep.tiden er ikke mer enn 3-4 timer hvis det er vanlig forhjulstrekk. Møller klarer sikkert og få det til og bli 10 000,-

 

Så uansett at golf 4 er levert med vaier og hydralikk. Golf 3 har bare vaier. Måtte dobbeltsjekke litt på jobb i dag :p

 

Kjør bilen i 50-60km. Sett den i 4 gir, rus motoren og slipp clutchen fort. Slurer den eller hogger det til?

 

Kommer hvertfall helt ann hvilken modell du har og i det hele tatt. Mye som kan skje.

Lenke til kommentar

Var på et verksted i Sandnes idag, de skulle ha 5k for arbeid og 3k for ny clutch. 8000 totalt.

 

Så snakket jeg med en på jobben at han anbefalte en fyr som gjorde slik som dette gratis/svært billig som kunne finne ut hva feilen var og reparere den. Så skal ta kontakt med denne mekanikeren imorgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...