Gå til innhold

4xpci-e - 16/16/16/16


Lofferen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stort sett liten gevinst i dette...

Grunnen er at for å få det til så må man bruke en switch ala NF200, men denne switchen gir deg ikke ekte båndbredde.

Du har fortsatt bare X16 tilbake til brikkesettet, og dataene komprimeres heller ikke, alt den gjør er å legge til ekstra forsinkelser stortsett.

Lenke til kommentar
Stort sett liten gevinst i dette...

Grunnen er at for å få det til så må man bruke en switch ala NF200, men denne switchen gir deg ikke ekte båndbredde.

Du har fortsatt bare X16 tilbake til brikkesettet, og dataene komprimeres heller ikke, alt den gjør er å legge til ekstra forsinkelser stortsett.

 

Så denne switchen er ment for å kunne brukes på et hk med 4xpci-e(x16) som har 3-veis sli eller crossfireX, for å kunne

få en 4-veis løsning som kjører 16/16/16/16 i båndbredde?

Lenke til kommentar

X58 tror jeg har flest PCI-E lanes ut ifra brikkesettet.

I en treveis konfig får du da 16/16/8, så det de gutta der gjør da for å skryte på seg 4 veis, er å splitte de 2x 16 via en Switch til 4x x16 ved bruk av 2x NF200 brikker...

 

Men disse splitte brikkene må som sagt kommunisere tilbake via sin 1x x16 kanal, så det sier seg selv at du ikke får noen form for øket båndbredde...

 

Ved 4x PCI-E uten bruk av splitter er det vanlig med 16/8/8/8

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kan jo fortelle at jeg mistet mye ytelse i Crysis warhead ved å kjøre pci-e x16+x8 med 5870 crossfire VS x16+x16. Average fps droppa fra ca 53 til ca 42 fps.

 

Har testet dette flere ganger, og det viste seg å stemme hver gang. Asus p6t7 er det eneste hovedkortet som man får tak i norge som kan brukes til 4x 5870 f.eks. Ser ut som det funker veldig bra med 2 stk nf200 brikker. Flere som bruker dette oppsettet på Xtremesystems med stort hell :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...