Gå til innhold

[Løst]GTA IV på Vista med 1GB Ram


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv kjører jeg en 2,2 ghz dualcore , 4gb ram og 256 mb skjermkort, men likvel er det ikke noe vits å spille GTA4 . Til det er spillet for dårlig optimalisert for litt svakere maskiner. Synes det er synd , for jeg vil jo gjerne spille . Lagt spillet lengst bak i skapet til jeg har råd til oppgradering evt ny pc

 

Så 1 gb + Gta4 = No can do

 

Edit:

 

jeg er ikke sikker, har du knallgodt skjermkort og nyeste cpu kan det jo hende det går, men jeg tviler egentlig

Endret av Magnolian
Lenke til kommentar

Det er helt elendig laget...

 

Etter en omstart av maskinen går det sånn passe, men etter en times tid begynner det med enda mer lag - iogmed at du ved å starte opp spillet på nytt begynner tilbake til boligen din, blir det vanskelig å nyte dette i lengden.

 

Av det jeg har snust opp av informasjon må du ha minst en quadcore, helst de nye i7.

 

Grafikkort har desverre svært lite å si bare det er et middels godt kort. Jeg får nøyaktig samme problemene både på høyeste kvalitet/oppløsning og det aller laveste på både oppløsning og andre innstillinger.

3.2ghz e8500, 4gb ram, gtx285 - og skal vistnok ikke hjelpe stort å overklokke, det går mest på hvor mange kjerner cpu har :/

 

Dvs, dette er det eneste spillet hittil, som i praksis krever quadcore på pc. Og det er ikke det mest teknisk avanserte, så, go figure haha

 

Utrolig synd, for om det hadde vært smooth ville det vært utrolig lekkert og fantastisk gøy

Endret av findon
Lenke til kommentar
For å si det sånn:

RAM: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

PSU: Corsair Powersupply 750W

CPU: Intel Core™ i7 i7-920

Grafikkort: XFX Radeon HD 4890 1GB "xXx"

 

 

Og det lagger iblandt. Høyeste fps i freeplay, ergo utenfor cutscenes er 40 fps.

 

Det er egentlig ikke noe særlig relevant til trådstarter siden din lag består kun av dårlig optimalisering og ikke mangel på maskinvare, så uansett om du hadde hatt en supermaskin fra 2011 så ville du fortsatt merket litt lag.

 

 

Med andre ord så er det tungt å få i gang og nesten umulig å kjøre optimalisert. Konklusjonen min er: Trådstarter kan drømme om å kjøre GTA4 og LanSi kan be til gud om en patch eller kjøpe seg en serverfarm som kan hoste spillet.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
For å si det sånn:

RAM: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

PSU: Corsair Powersupply 750W

CPU: Intel Core™ i7 i7-920

Grafikkort: XFX Radeon HD 4890 1GB "xXx"

 

 

Og det lagger iblandt. Høyeste fps i freeplay, ergo utenfor cutscenes er 40 fps.

 

Det er egentlig ikke noe særlig relevant til trådstarter siden din lag består kun av dårlig optimalisering og ikke mangel på maskinvare, så uansett om du hadde hatt en supermaskin fra 2011 så ville du fortsatt merket litt lag.

 

 

Med andre ord så er det tungt å få i gang og nesten umulig å kjøre optimalisert. Konklusjonen min er: Trådstarter kan drømme om å kjøre GTA4 og LanSi kan be til gud om en patch eller kjøpe seg en serverfarm som kan hoste spillet.

Det er relevant med tanke på at det krever masse for å få det til å gå. Hvis mitt oppsett lagger klarer hvertfall ikke trådstarter det. Og hvorfor skal jeg be om gud til en patch?

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg fikk frem poenget mitt helt.

 

For å kunne kjøre GTA4 i det hele trenger du en ganske god maskin, men GTA 4 er designet for Playstation 3 og Xbox 360, og er veldig dårlig portet til PC.

 

Det som skjer er ikke at PCen sliter med å kjøre GTA 4, det som skjer er at PCen er nødt til å ta massevis av omregninger og konverteringer før den kan gjøre sitt faktiske arbeid, det er her patchen kommer inn; for om det kommer en patch til GTA 4 så vil det trolig bli fjernet såkalte optimaliserings-glitches.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...