Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - jonas27389 - Canon EF 50mm f/1.4 USM

Anbefalte innlegg

Skrevet

23. Oktober

Forsinket bilde fra 23. oktober. Hva kunstverket skal forestille vet jeg ikke, det er vel kanskje opp til fantasien..?

post-66584-1256499624_thumb.jpg

Lukkertid: 1/3200 sek

Blender: f/1.4

Iso: 100

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjetter på en installasjon som skal lage lyd/"musikk" når vinden blåser.

Føler det ble et ørlite trangt utsnitt. Ville sett det med litt mer luft på sidene (kanskje et annet lengde-bredde-forhold?).

Skrevet

Ja, utsnittet er trangt. Mulig det er med hensikt for ryddighetens skyld. Jeg kan i alle fall leve med at det er trangt nede og på sidene. Men jeg føler en trang til å se hele toppen. Om ET! ikke skulle ha rett, får vel pipen en annen lyd.

Skrevet (endret)

Interresant bilde av skulpturen "Integrasjon" (om jeg ikke husker heeelt feil). Likte dette - og ikke minst så gav det meg selv inspirasjon til å prøve å gjengi den på min måte ;)

Endret av slux
Skrevet

Sklpturen lager ikke noe lyd som jeg har hørt. Stememr at den heter "integrasjon", men det hjelper ikke akkurat på oppfattelsen/forståelsen av den... Enig i at det var litt trang utsnitt, men sånn ble det bare fordi bakgrunnen var rotete, og at 50mm var litt for trangt på 40D for å få med mer av himmelen dersom jeg stod/lå rett under skulpturen.

26. Oktober

post-66584-1256570782_thumb.jpg

Lukkertid: 1/800 sek

Blender: f/1.4

Iso: 200

Skrevet

Jeg tenkte også noe metallrister av et eller annet slag. Noe mer en det klarer jeg ikke å tenke meg frem til nå. Fotografisk liker jeg det veldig godt. Det gjorde seg med det blå.

Nå venter jeg bare spent på hva det er.

Skrevet (endret)

Det siste der var utrolig bra. Fin blåfarge og fine linjer + komposisjon. two thumbs up.

Ser ut som en gangbro.

edit: eller en trapp faktisk.

Endret av Johnny™
Skrevet (endret)

Mange gode forslag her nå, og mange hyggelige kommentarer! Så nå kommer svaret. Jhonny hadde rett, det er en trapp opp til en gangbro. Trappen starter i nederste venstre hjørne. Bildet er forresten sudd 90 grader mot høyre :)

Endret av jonas27389
Skrevet

29. Oktober - Cold Cubes

Det nærmer seg slutten av Oktoberfest for denne gang. Lite inspirasjon i dag, inntill jeg satt foran PC'en med dette glasset i hånden:

post-66584-1256850657_thumb.jpg

Lukkertid: 0.4 sek

Blender: f/11

Iso: 200

Skrevet
29. Oktober - Cold Cubes

Det nærmer seg slutten av Oktoberfest for denne gang. Lite inspirasjon i dag, inntill jeg satt foran PC'en med dette glasset i hånden:

Det så godt ut - den er vel fortjent. Bare to dager igjen.

Tom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...