Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/showcase: Honda Accord 95 CC7 2.0l LS


Anbefalte innlegg

Hei!;D

 

Da var endelig førstebilden i boks! Etter å ha vert golffrelst over lang tid, blei eg lei alle dei elendige golfane som eg såg på.

Så etter ein biltur med ein kamerat som har Accord 2,3i SR. Fant eg plutselig ut at Accord ikkje var så galen bil! Leita litt på nettet og høyrde med kameratar om bilane; "Gode bilar, går lenge og har generelt lite feil! Men pass deg for rust!" Fantastisk!

Etter ein månads leiting, fann eg ein grøn Honda Accord til sals i haugesund. Med 150.000km på teljaren, importert fra Tyskland i 98 og kun 2 eigarar etter det. Eg Fekk bilen billigt, fordi det var litt slitedeler som måttes byttes (reg.reim, bremser bak). Rust var inkl. i prisen, men ufattelig lite i forhold til kameraten min sin bil! Kun litt nederst i hjulbuane bak, ellers fri for rust. Ein liten bulk nederst i venstre bakdør, men det er vanskelig å sjå.

Bilder:

10xygci.jpg

 

Første mod var å bytte hattehøytalere ettersom eg hadde nokre andre liggande.

 

ru8gle.jpg

98twdi.jpg

hehe, litt forskjell på org. og jbl:twisted:

 

2uf6elk.jpg

Montering på gang.

 

6eg5dz.jpg

Greit med litt verktøy8)

 

Planar vidare for tråden:

  • Lage første post meir organisert.

  • Legge ut bedre og fleire bilder av bilen (har speilrefleks)

  • Ta bilder av andre "mods" som er gjort til nå.

Planar vidare for bilen:

  • Få orden på ABS-feilen
  • Skikkelig motorvask! (Nokon som har tips?)
  • Montere forsterker (har liggende) på hattehøytalerene.Venter bare på kabelkittet som skal komme en dag:confu:
  • Bygge subkasse (har 12"pioneer liggende, tar det på sikt.)
  • Montere kvite blinkers (bestilt, kommer om 2 veker.)
  • Skaffe nye baklykter. Nokon som har den nye type accord lykter 96-98? Som ikkje er oransje? TA KONTAKT!
  • Tåkelys, helst org. finns ikkje hos Honda meir, nokon som har til salgs?

  • 40mm/35mm senkefjærer, har fått tilbud på 1200,- for FK AUTOMOTIVE. Nokon som veit noko om desse?
  • 17" eller 18" felger (Nokon som har til salgs?)

Vinterplaner:

  • Pusse og lakke rusta i hjulbuane.

Siden dette er min første bil, og eg har begrensa tilgang til penger, så ikkje ta forgitt at alt skjer over natta :p Tar det over tid.

 

Takker fortilbakemeldinger:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer med bil. Accord er en veldig fin bil å starte med. :)

 

[*]Skikkelig motorvask! (Nokon som har tips?)

 

Har du ikke planer om å ha bilen en stund? Skikkelig motorvask er ikke lurt. Ting begynner å gå til helvette fort hvis du vasker å gnukker for mye under panser. (LES: egne erfaringer). Bare et tips. :)

Lenke til kommentar

Det burde gå fint. Ville anbefalt nye dempere, men det går helt greit. Nå har jeg aldri hatt accord selv, så om fjærene er veldig myke eller ikke vet jeg ikke. Med stappfull bil av folk og bagasje kan du riskere å subbe nedi. En kompis av meg senka en Audi 80, han skrapa eksosanlegget godt nedi fartsdumperene når det satt to baki (uten bagasje). Riktig nok ikke mer en 40/40 senk.

 

 

Takker for tilbakemelding. :D

Nokon som veit korleis det er med senkefjærer på orginaldemperne? Blir de stivt nok? Korleis vil det bli med full bil med folk og bagasje? :hmm:

Lenke til kommentar
Takker for tilbakemelding. :D

Nokon som veit korleis det er med senkefjærer på orginaldemperne? Blir de stivt nok? Korleis vil det bli med full bil med folk og bagasje? :hmm:

 

Gratulerer med bil :)

 

Er en "regel" som sier at inntil 40 mm kan du kjøre på orginale dempere. Mer enn det så burde du bytte til kortere for å ikke slå i bunn av demperen. Stivheten kommer jo litt an på hvor stive fjørene dine er også, ikke bare demperene. Men tipper 40/35mm på orginale dempere skal gå helt fint jeg :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikkje fått gjort noko stort med bilen, men tok litt bilder denne søndagen:)

 

2lutzk.jpg

 

2urv5op.jpg

 

2en4uuf.jpg

 

m9yd5g.jpg

 

104m3y1.jpg

 

20qhrth.jpg

 

i5sjyg.jpg

 

1zew115.jpg

 

og så over til ting som må forbedres i løpet av vinteren..

 

9pxlc6.jpg

Høyre side bak.

2ekrlhw.jpg

Hengerfeste tenker eg å skru av og pusse ned og lakker opp igjen. Praktisk å ha:)

fuw7qe.jpg

Høyre side på bakfanger (gjort av tidligere eiger)

5xo51d.jpg

Venstre side..

 

Trur og eg skal skru av plastdekselet på kanalen, tipper det er litt rust der også:(

 

Ka seie dåkke?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Heisann. Lenge siden oppdatering, er litt dårlig på detten..

 

Har skjedd diverse i det siste.

Har blitt vinter på vestlandet med opp i mot ein meter med snø. Har derfor skifta til O'stålfelg med pigg. Dekka fulgte med bilen og er av merket FULAN eller noko slikt. Jaffal nok av mønster og pigger.

 

Anlegget er blitt oppgradert med sub, forsterker og spiller. Har fortsatt de orginale i front, dei fungere så som så, gir nå jaffal lyd. Suben er arvegods å kjem frå bror min, den er av merket Pioneer og spiller godt. Kasser er egentlig meint for stuebruk, men blir brukt i bilen til eg har fått snekra ei ny og meir anvennelig kasse. Forsterkeren er noko china greier eXellent noko, sikkert bare noko drit. Men gir nå litt guffe. 4-veis, så køyrer hattehøytalerene på den, samt suben. Spilleren er ein litt billig sony med aux i front, har egentlig lyst på spiller med usb. Men men, denne støtter nå MP3 cder i forskjell til den gamle :p

Anlegget fungerer greit, suben trykker ganske godt, men trur eg må tone den litt ned for å ikkje overdrive. Skiltet og vinga skrangler så fælt :p

 

I heile desember har bilen stått inne i garasje. Den har fått tørka ut og eg har kutta vekk rust og pusst. Fekk ein go mann te å sveisa i hjulbuane for meg, han e dyktig te å sveisa og ser fort løysningar. Litt bilder:

244394-7-1261606039929.jpg

244394-10-1261783744990.jpg

Slik blei desember for accorden :)

 

244394-10-1261783764301.jpg

Godt verkty e fint å ha :D

 

244394-10-1261783805726.jpg

Eine sida før sveis. (ikkje heilt ferdig då bilde blei tatt)

 

244394-10-1261783825545.jpg

Andre sida før sveis. (ikkje heilt ferdig då bilde blei tatt)

 

244394-10-1261783878301.jpg

Go mann. Skulle bare ha 300kr for jobben.

 

Har desverre ikkje fått tatt bilete av ferdig resultat. Skal se om eg skal få tatt noko snart. Lakka det sjølv, så blei jo ikkje heilt fantastisk. litt renning høyrer med. Er jo ikkje noko strøken resten av bilen, så bryr meg ikkje. Folk legg ikkje merke til det.

 

Nå kan eg endelig krysse av eit punkt på lista. har fått tak i 17" til ei rimeleg penge. 600kr for 4stk med ok dekk.

 

244394-10-1261783941236.jpg

244394-7-1261605925944.jpg

Flotte greier.. Har ikkje pakka ut dei tre andre enda, så håper ingen av dei er sprekt eller noko slikt :/

 

Som ein ser på bilde, er bilen RIMELIG høg. håper på å kjøpe meg nokre senkefjører 40/30 i løpet av våren. (Nokon som har liggande forresten?)

Er og ute etter nye baklykter, dei som er raude og kvite. Så viss nokon har til salgs så skrik ut..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gratulerer med fin bil! Er selv Honda entusiast til døden.

 

Jeg eide en 1994 Accord. Hadde vært i familien ca. 10 år. Desverre døde den i dag. Jeg var på vei hjem fra fatterns og en kombinasjon av glatt føre og slitte bakdekk gjorde at jeg føk i grøfta og rett i en strømstolpe. Hadde nok fart til at bilen ble vrak.

 

Er faktisk ganske deppa - det var en fantastisk bil med mye affeksjons verdi. Håper du har det fint med Accorden din o/ Behandle den pent ;)

 

Honda all the way <3

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Jeg blir jo nesten litt nostalgisk her :) . Min far hadde en 95 (reg 96) Accord 2,0iS fra 96 til 00 med samme farge og spoiler :thumbup: . Minnes at den gikk ganske bra ift at den "bare" hadde 131hk.

 

Fin bil :)

 

Takker! Joda, greit sprek, men må jo gire meg i hel for ta å ei forbikjøring føle eg.. :p Så bruker den jo vel mye på mila til å vere ei 2.0liter med 131hest..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...