Gå til innhold

[Løst]Outlook eller Thunderbird? [Enkel bruk]

CorporalClegg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Eg vil sei Thunderbird.

Det er mykje raskare enn Outlook, og er enklere å ta backup av. Eg har ikkje sett meg inn i så mykje adressebok og ekstrainnstillingene - men det finnes jo utruleg mange utvidelser.

Dessuten fungerer det heilt grett, og har god støtte for HTML - noko som for meg vart problematisk i Outlook etter dei i større grad gikk over til sitt eige format.

Endret av steffenz
Skrevet

Microsoft Outlook koster penger (over NOK 1100 for enbruker) og gir lite eller ingenting ekstra i forhold til Mozilla Thunderbird som er gratis - hvis det er snakk om bruk for en privatperson.

Microsoft Outlook er laget for bedriftsmarkedet og kjøring mot en Microsoft Exchange-server, selv om den også kan kjøres som stand-alone rent lokalt.

Skrevet

Jo egentlig, men den er jo håpløs å konfigurere. Klarer ikke å få det til å funke med hotmail-kontoen min..

Så spørsmålet er om jeg skal gidde å bruke tid på å få det til å funke, eller om jeg skal installere Thunderbird..

Skrevet

Mener å huske at hotmail ikke er så god venn med Outlook med mindre du betaler litt. Thunderbird har jeg derimot fått til å funke med hotmail en gang i tiden.

Hvis du en dag skulle ville oppdatere og outlook krever ny lisens skal du se du ble glad du valgte Thunderbird :p

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi er vel ved kjernen av alle "hva er best"-diskusjoner da. Dine egne behov og din egen smak er den eneste sannheten. Jeg har utallige installasjoner av MS office, bl.a. 7 årganger Excel på en og samme maskin. Men ingen Outlook, aldri Outlook for min del.

Beste hilsen Harald

Skrevet (endret)

Jeg vil anbefale deg å bruke Thunderbird :) Jeg synes det er mye raskere program å bruke i forhold til outlook. Enkelt bruk som du sier? Altså Lese E-poster? Da trenger du ikke ett tjukkt program som outlook

Endret av MongoMan
Skrevet (endret)
Vi er vel ved kjernen av alle "hva er best"-diskusjoner da. Dine egne behov og din egen smak er den eneste sannheten. Jeg har utallige installasjoner av MS office, bl.a. 7 årganger Excel på en og samme maskin. Men ingen Outlook, aldri Outlook for min del.

Beste hilsen Harald

Interessant. Hvorfor aldri Outlook?

Endret av HiSpeed
Skrevet
Tittel sier vel alt?

Kjør diskusjon, hva er best Outlook eller Thunderbird?

Mvh

Coproral Clegg aka Ivar

Hvordan har du tenkt å bruke mailprogrammet?

Bare på PC eller også på mobiltelefon?

Skrevet
Kjøpte meg nettopp N97 mini, så nå blir det sikkert også med mobiltelefon.

Da kommer selvfølgelig neste spørsmål? :)

Skal du synkronisere mot en privat konto eller på jobb? Tenker da på kontakter, avtaler og aktiviteter.

Skrevet (endret)
En privat konto ;)

Da skulle det vel være det samme hvilken mailklient du bruker. Jeg foretrekker Outlook!

Lykke til :cool:

Endret av HiSpeed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...