CorporalClegg Skrevet 27. september 2009 Skrevet 27. september 2009 (endret) Tittel sier vel alt? Kjør diskusjon, hva er best Outlook eller Thunderbird? Mvh Coproral Clegg aka Ivar Endret 28. september 2009 av Corporal Clegg
4588pkdkrikue5c Skrevet 27. september 2009 Skrevet 27. september 2009 (endret) Eg vil sei Thunderbird. Det er mykje raskare enn Outlook, og er enklere å ta backup av. Eg har ikkje sett meg inn i så mykje adressebok og ekstrainnstillingene - men det finnes jo utruleg mange utvidelser. Dessuten fungerer det heilt grett, og har god støtte for HTML - noko som for meg vart problematisk i Outlook etter dei i større grad gikk over til sitt eige format. Endret 27. september 2009 av steffenz
BonzoDog Skrevet 28. september 2009 Skrevet 28. september 2009 Microsoft Outlook koster penger (over NOK 1100 for enbruker) og gir lite eller ingenting ekstra i forhold til Mozilla Thunderbird som er gratis - hvis det er snakk om bruk for en privatperson. Microsoft Outlook er laget for bedriftsmarkedet og kjøring mot en Microsoft Exchange-server, selv om den også kan kjøres som stand-alone rent lokalt.
CorporalClegg Skrevet 28. september 2009 Forfatter Skrevet 28. september 2009 Jeg har allerede outlook lisens gjennom en enterprise versjon av Office-pakken, så pris er ikke et tema.
RattleBattle Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Det blir litt vanskelig å svare, siden du ikke sier noe annet enn "enkelt bruk". Til enkelt bruk blir det i grunn bare å prøve og se hva du føler deg mest komfortabel med.
program Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Jeg støtter RattleBattle. Siden du har lisens er det vel bare å installere og prøve? Endret 4. oktober 2009 av program
CorporalClegg Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Skrevet 4. oktober 2009 Jo egentlig, men den er jo håpløs å konfigurere. Klarer ikke å få det til å funke med hotmail-kontoen min.. Så spørsmålet er om jeg skal gidde å bruke tid på å få det til å funke, eller om jeg skal installere Thunderbird..
hernil Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Mener å huske at hotmail ikke er så god venn med Outlook med mindre du betaler litt. Thunderbird har jeg derimot fått til å funke med hotmail en gang i tiden. Hvis du en dag skulle ville oppdatere og outlook krever ny lisens skal du se du ble glad du valgte Thunderbird
eivindhetalnd Skrevet 27. oktober 2009 Skrevet 27. oktober 2009 Er det noen som vet hvordan jeg kan få importert mine gamle e-post fra Outlook (pst fil) til Thunderbird?
HiSpeed Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Ingen problem med hotmail i Outlook. Google eller Outlook Connector Bruker du Office 2007 anbefaler jeg deg å bruke Outlook. Personlig så mener jeg at Outlook er et "rått" program. The Best! Endret 29. oktober 2009 av HiSpeed
Harald Staff Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 Vi er vel ved kjernen av alle "hva er best"-diskusjoner da. Dine egne behov og din egen smak er den eneste sannheten. Jeg har utallige installasjoner av MS office, bl.a. 7 årganger Excel på en og samme maskin. Men ingen Outlook, aldri Outlook for min del. Beste hilsen Harald
Blårens Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Jeg vil anbefale deg å bruke Thunderbird Jeg synes det er mye raskere program å bruke i forhold til outlook. Enkelt bruk som du sier? Altså Lese E-poster? Da trenger du ikke ett tjukkt program som outlook Endret 29. oktober 2009 av MongoMan
HiSpeed Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Vi er vel ved kjernen av alle "hva er best"-diskusjoner da. Dine egne behov og din egen smak er den eneste sannheten. Jeg har utallige installasjoner av MS office, bl.a. 7 årganger Excel på en og samme maskin. Men ingen Outlook, aldri Outlook for min del. Beste hilsen Harald Interessant. Hvorfor aldri Outlook? Endret 29. oktober 2009 av HiSpeed
HiSpeed Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 Tittel sier vel alt? Kjør diskusjon, hva er best Outlook eller Thunderbird? Mvh Coproral Clegg aka Ivar Hvordan har du tenkt å bruke mailprogrammet? Bare på PC eller også på mobiltelefon?
CorporalClegg Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Skrevet 29. oktober 2009 Kjøpte meg nettopp N97 mini, så nå blir det sikkert også med mobiltelefon.
HiSpeed Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 Kjøpte meg nettopp N97 mini, så nå blir det sikkert også med mobiltelefon. Da kommer selvfølgelig neste spørsmål? Skal du synkronisere mot en privat konto eller på jobb? Tenker da på kontakter, avtaler og aktiviteter.
HiSpeed Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 (endret) En privat konto Da skulle det vel være det samme hvilken mailklient du bruker. Jeg foretrekker Outlook! Lykke til Endret 29. oktober 2009 av HiSpeed
hernil Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 Stikkordet er forresten å bruke IMAP, men det visste du kanskje allerede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå