Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bort fra player-imaget - Hvordan?


Anbefalte innlegg

"Normale" gutter tenker ikke over sosial verdi i det hele tatt. Det er et Mystery Method konsept. Normale gutter går alltid ut med en vennegjeng, drikker og har det morro. Han får øye på en søt jente, og hvis hun virker åpen for fremmed kontakt stikker han bort og sier hei. Dog, i fylla går kalibrering til helvete, så han stikker kanskje bort uansett hvor mottakelig hun virker.

 

Jenter er faktisk veldig aktive under sjekkeprosessen, selv om det virker som om det er gutten som gjør all jobbinga. Jenter sender ut approach invitations. Det er dette som får en gutt til å gå bort til henne. AI kan gjelde for gutter generelt eller for en enkelt gutt.

 

Gutter flest tenker ikke at de må behandle jenta som en prinsesse. Gutter med dårlig selvtillitt gjør det --> Nice guys som ikke har så mye sosial erfaring.

 

Verden drev kurtise lenge før pickup-community'et oppstod :)

 

Greit nok alt du skriver her.

Men jeg mener 100% at jenter spiller en mye mer passiv rolle når det kommer til sjekking, enn det gutter gjør. Vet godt hva approach invitations er, men det å si at alle gutter som tar kontakt gjør det via approach invitations, blir feil.

 

Og det er nettopp denne passive rollen som i mine øyne gjør at en jente aldri kan bli definert som en player. MEN jeg sier det igjen; er absolutt ikke et fasit svar her.

Endret av DMN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en prat med ei jente. Spør henne hvordan hun sjekker opp gutter.

Jenter begynner i større og større grad å selv gå bort til gutten de er interessert i.

Men at the moment starter jenter flest sjekkingen med å sende ut signaler til gutten om at han skal ta kontakt.

 

Du har rett, ikke alle gutter går etter AI. Mange gutter overtolker AI også. Men AI gjør det mye lettere for en gutt å gå bort til jenta

 

Hva er det du mener som gjør at gutten er så mye mer aktiv i sjekkeprosessen?

Lenke til kommentar

Jeg mener gutten er mye mer aktiv i sjekkeprosessen nettopp fordi samfunnets normer og regler skal ha han til å være det. Jenta kan gjerne, som du sier, være mer aktiv når det kommer til kommunikasjon i underbevisstheten og å sende ut signaler. Men gutten er forventet til å "make a move"- som det så glansfullt heter på engelsk.

 

Og litt tilbake på det du skreiv i det forrige innlegget; ""Normale" gutter tenker ikke over sosial verdi i det hele tatt. Det er et Mystery Method konsept." - Dette er sant ja, MEN, dette mm konseptet bygger opp på validering. Og validering er faktisk en teori som går inn i evolusjonen, som du sikkert vet.

Lenke til kommentar

Det eneste gutten gjør, som jenta ikke gjør i så stor grad enda, er å være den personen som går bort og starter samtalen. Etter dette er begge parter aktive i å bli kjent med hverandre eller å bygge opp seksuell spenning.

 

Jenter sender ikke bare ut subtile signaler. De bruker øyekontakt aktivt og smiler, f.eks når de vil at en gutt skal komme bort. Jenter er også flinke til å bruke berøring.

 

Hva mener du med validering innenfor evolusjon?

Fortell meg gjerne. Jeg har faktisk ikke hørt om dette i det hele tatt.

 

Dog: Vi er alle avhengig av validering. Både gutter og jenter, pua's og normale gutter.

 

Det du nevner om social conditioning. Ja, det henger litt igjen ennå, men egentlig synes jeg norske jenter er ganske frie fra dette og tør å være selvstendige og gå etter det de vil. Jeg vil også tilføye, social conditioning funker begge veier. Samfunnet har også roller for guttene.

Lenke til kommentar
Det eneste gutten gjør, som jenta ikke gjør i så stor grad enda, er å være den personen som går bort og starter samtalen. Etter dette er begge parter aktive i å bli kjent med hverandre eller å bygge opp seksuell spenning.

 

Jenter sender ikke bare ut subtile signaler. De bruker øyekontakt aktivt og smiler, f.eks når de vil at en gutt skal komme bort. Jenter er også flinke til å bruke berøring.

 

Hva mener du med validering innenfor evolusjon?

Fortell meg gjerne. Jeg har faktisk ikke hørt om dette i det hele tatt.

 

Dog: Vi er alle avhengig av validering. Både gutter og jenter, pua's og normale gutter.

 

Det du nevner om social conditioning. Ja, det henger litt igjen ennå, men egentlig synes jeg norske jenter er ganske frie fra dette og tør å være selvstendige og gå etter det de vil. Jeg vil også tilføye, social conditioning funker begge veier. Samfunnet har også roller for guttene.

Validering innenfor evolusjon så leste jeg dette i en av postene til ROCKSTAR på asf, mener det var en tråd som tok for seg AA. En avvisning hadde potensiale til å senke sjansene for utvikling med andre kvinner innenfor stammen.

 

Og du skriver alle er avhengig av validering, men normale gutter ikke tenker over sosial verdi. Validering og sosial verdi går hånd i hånd i mine øyne. I dag blir mennesker lært opp fra vi de små til å søke validering fra andre. Det er veldig viktig for oss å bli likt av alle. En avvisning strider i mot dette.

 

Hell, selv jante loven sier at du ikke skal tro du er noe, så; "hvem faen er du som tror du kan gå å prate med alle jenter?". ;)

Lenke til kommentar

Jepp, jeg har hørt den teorien jeg også. Jeg hørte den derimot da jeg leste MM. Dog, er jeg ikke helt overbevist.

 

De fleste mennesker har litt issues med å tilnærme seg fremmede. Enten det gjelder det motsatte kjenn eller et medlem av samme kjønn. Unntaket gjelder når man trenger å oppsøke noen. feks for å spørre om opplysninger som tid, vei, osv. osv.

 

Jeg syns folk flest i veldig liten grad oppsøker personer utenfor sin egen sosiale krets. Vel, hvorfor skal man gjøre det når man allerede har en krets. Om det er fordi det er slik vi er oppdratt, eller at det ligger forankret i genene våre, vet jeg ikke. Dog, kan jeg nevne at barn er mye mer aktiv når det gjelder å bryte "sosiale normer".

 

Barn nistirrer inn i øynene dine. Voksne unngår øyekontakt. Barn oppsøker fremmede og begynner plutselig å prate om batman og barbie.

 

Ja, ifølge den teorien ville en avvisning ført til mindre sjans for å føre genene videre. Det ville ihvertfall også valget å avstå fra å gå bort til henne. Er du sulten må du ut og jakte, uansett hvor farlig det er.

 

Hvorfor synes du sosial verdi og validering henger sammen?

 

Sosial verdi er andres oppfatning av deg. Hvor kul man er. Validering er feedback. Feedback fra omgivelsene. Og dette er bra. Hvis du virkelig driter på draget, tror du er the man og Awesome as hell, mens egentlig er du bare weird og creepy, så trenger du feedback'en til å innse at "Dude! Her er det noe som ikke stemmer. På tide å skifte stil!"

 

Jeg vil ikke si vi blir lært opp til å søke validering. Jeg vil heller si det er en funksjon til hjelp for oss alle.

 

Selvsagt, er man offer for mye negativ feedback, tar man dette innover seg. Tross alt, hvis verden sier man er et null, så må man jo være det?

 

Opplever man mye positiv feedback fører det til økt tro på seg selv --> selvsikkerhet

 

Det er ikke viktig for oss å bli likt av alle. Det er viktig for oss å bli likt av dem vi respekterer.

 

Janteloven er i oss alle. Enten vi liker det eller ikke. Ingen liker en arrogant smartass, men vi liker den kule fyren som er dritmorsom å henge med.

 

 

Så, for å komme tilbake til topic. Ja, jeg synes jenter er like mye og faktisk større playere enn gutter fordi de selv bedriver aktiv sjekking og er djevelsk flinke til det :D

Lenke til kommentar

Min oppfatning er at validering bygger opp sosial verdi, enten direkte eller indirekte.

 

Hvorfor synes du ikke vi blir lært opp til å søke validering? Validering er jo menneskets natur, alle vil ha god respons eventuelt skryt. Enten dette er som en motivasjonsfaktor eller bare for "nytelse", så mener jeg dette er noe alle har i bunn og grunn.

 

Det PU/selvsikkerhet gjør på dette området er å sette ned behovet for validering, men uansett hvor selvsikker du er, så er det alltid et behov for validering. Nettopp fordi det er menneskets natur.

 

Det er sant det du sier om sosiale kretser. Norge i dag er såpass kaldt at setter du deg ved siden av en person på bussen, mens det er ledige seter, blir du sett rart på. Vi har mye å lære selvom vi visstnok skal være det beste landet å leve i (ja fn kåringen), og en av tingene vi må lære er å ikke bli for komfertable i de sosiale kretsene.

 

Men jo, vi har gått veldig off-topic. Topicen her var ikke en gang om jenter kunne være playere :p

Lenke til kommentar

Det er nettopp det. Jeg synes behovet for validering er så fundamentalt at det ikke er noe vi trenger å bli lært opp til. Det er allerede i oss. Tross alt, vi må ha feedback fra miljøet vårt på om noe er galt eller ikke.

 

Nja, det pu gjør, eller sikter på, er at mest mulig validering skal komme fra within. Fra deg selv. At det ikke gjør noe om du ikke får validering fra andre slik at du ikke blir needy. Dog, hvis man er helt weird, er det bedre at noen forteller deg det enn at man går rundt og tror man er King of the Hill.

 

Det med sosiale kretser kan man utnytte lett til sin egen fordel. Fordi nordmenn flest ikke oppsøker nye bekjentskaper, skiller man set lett ut ved å bare gå bort og starte en samtale. Spesielt på dagtid.

 

Hehe, ja vi har hijacket tråden. Se hva du gjør med meg!

 

Ontopic, for real... Alle kan forandre seg. Alle forandrer seg. Dog er det vanskelig å vite når noen forandrer en bestemt del av seg. Å gå rundt og vente på at noen skal forandre seg ender ofte i skuffelse. Vil du ha en forandring må du få personen til å innse at en forandring er nødvendig, eller tilby ham noe som gjør at han ikke ønsker å gå tilbake til sin gamle livsstil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...