Gå til innhold

[Løst]Roote HTC Hero når man har 2.73.405.5 ROM ?


sinnadyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlige saker, og tusen takk for svar:) noen spørsmål må jeg likevel stille:

 

Tar denne guiden noe form for backup?

Hva anbefaler du å gjøre av backup med tanke på at kortet skal formateres,noen bra programmer før backup av kontakter og systeminnstillinger?

Har du noen erfaringer med forskjellige ROM's og hva du kanskje ble mest fornøyd med? Melet selv at 2.73 er nok ikke helt på nivå med iphone enda nei...

Lenke til kommentar
Hva vil det si å roote Heroen, og er det noen risiko ved det?

Det vil si å bytte ut "operativsystemet" på mobilen. Du fjerner alt det gamle ved å flashe ROM, og legger inn ny fra f.eks modaco som er helt lik den du har, men nå har du tilgang til root, altså du er hundre prosent sjef over telefonen. Har du litt linux-viten ville du forstatt mere hva det vil si, men i bunn og grunn vil det si at du kan gjøre alt, slette, flytte osv akkurat så mye du ønsker på systemet.

 

Risikoen er at du mister garanti og kan risikere å bricke telefonen, altså den blir ubrukelig. google er din venn ;)

Lenke til kommentar

Eneste backup du trenger er vel kontakter ? ting på minnekortet er jo bare å legge på pcn mens du gjør det :)

Kontaktene kan du bare synke til gmail så er det bare å synke de tilbake når du er ferdig ;)

Har jeg ikke testet modaco romen har kun brukt orginal rom på heroen min.

Men jeg er veldig fornøyd med 2.73 romen veldig kjapp, eneste gangen den kan være litt treg er akkurat i det du åpner den fra "lockscreen" men det går fort åver :)

Lenke til kommentar
Eneste backup du trenger er vel kontakter ? ting på minnekortet er jo bare å legge på pcn mens du gjør det :)

Kontaktene kan du bare synke til gmail så er det bare å synke de tilbake når du er ferdig ;)

Har jeg ikke testet modaco romen har kun brukt orginal rom på heroen min.

Men jeg er veldig fornøyd med 2.73 romen veldig kjapp, eneste gangen den kan være litt treg er akkurat i det du åpner den fra "lockscreen" men det går fort åver :)

Kun brukt originalROM? Kan man ja original ROM samtidig som telefonen er rootet? Leser at cyanogen overklokker automatisk, høres meget fristende ut ;)

Lenke til kommentar

Får bare backup failed, så får vente til jeg finner en annen løsning på problemet. Ser flere har samme issue, og nå har jeg testet forferdelig mange alternative løsninger men nei, funker ikke uansett. Flasher absolutt ingenting før jeg vet jeg har en backup av ROM'en min.

 

EDIT: Etter mye banning og kaffedrikking fant jeg på den geniale ideen om å restarte telefonen, da funka det ;) Har også lagt inn MoDaCos HERO-ROM nå, så satser på at dette blir bra ;)

Endret av sinnadyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...