Gå til innhold

Koble Iphone til bilstereoen med mikrofon


TommyFM

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne en løsning slik at jeg kan koble Iphonen til bilstereoen og bruke høytalerene i bilen til handsfree.

 

Problemet når jeg bruker den innebygde mikrofonen i Iphonen, så hører de jeg prater med seg selv.

 

Så nå prøver jeg å finne ut en løsning så jeg kan få en ekstern mikrofon som har slik echo cancellation.

 

Løsningen jeg tenker på er noe slik som dette:

post-22087-1253818386_thumb.jpg

 

Helst vil jeg at tilkoblingen for lyden skal være via apple-pluggen, slik at det kobles til når jeg setter den ned i holderen, men kan også bruke 3,5mm pluggen om det er eneste løsningen.

 

Håper noen kan komme med noe tips..

 

EDIT: Den må kunne spille lyd fra alle programmer på telefonen, da den vil bli mest brukt til Spotify.

 

Et annet problem jeg har erfart med uorginalt utstyr koblet til via aplepluggen, er at det kommer opp en feilmelding som sier noe som "Dette utstyret er ikke laget for iphone. Vil du deaktivere telefondelen for å unngå forstyrrelser? Du vil ikke kunne motta samtaler"

 

Dette vil jeg også unngå..

Endret av TommyFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kom nettopp hjem fra gamestop med en mick til iphone til 150 kr, en som du kobler mellom mobilen og ditt vanlige headset, en sånn kan jo hjelpe? Man får jo kanskje ekko uansett, sånn ettersom du bruker høytalerne i bilen mener jeg.

 

produktet jeg kjøpte het for SmartTalk fra Griffin ^^

Lenke til kommentar

Her er en artikkel som viser alternative løsninger.

http://www.ilounge.com/index.php/articles/...car-integration

 

Artikkelen er halvannet år gammel, så det kan jo tenkes at det har kommet mer komplette, integrerte løsninger siden artikkelen ble publisert. Men i alle fall synes et Bluetooth headset å være en åpenbar løsning på handsfree-telefon problematikken...

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Ja, har sett på den, men ingen butikker kan svare meg på om den vil gi ekko.. Derfor gidder jeg ikke kjøpe den siden den kanskje kan bli ubrukelig for meg..

 

Kunne du sjekket om det blir ekko om du kobler til en vanlig høytaler om du har muligheten? Om det funker, så er forsåvidt problemet mitt løst delvis..

Lenke til kommentar
Her er en artikkel som viser alternative løsninger.

http://www.ilounge.com/index.php/articles/...car-integration

 

Artikkelen er halvannet år gammel, så det kan jo tenkes at det har kommet mer komplette, integrerte løsninger siden artikkelen ble publisert. Men i alle fall synes et Bluetooth headset å være en åpenbar løsning på handsfree-telefon problematikken...

 

Ingen av løsningene i den artikkelen er slik jeg vil ha det..

Men så vidt jeg kunne lese der, så er det ikke mulig å koble til en mikrofon via dockpluggen. Så da er det "problemet" ute av verden. Om ikke det har blitt noen endringer der da..

 

Så da blir det eneste problemet å finne en mikrofon som ikke skaper ekko når den er koblet mellom iphone og høytalere via 3,5mm plugg.. Altså en slik som Rokkar har kjøpt, men som med sikkerhet ikke gir ekko..

Lenke til kommentar
Enda en mulig løsning, som ikke er billig...sjekk videoen nederst...

http://www.macrumors.com/iphone/2009/08/28...evealed-by-fcc/

 

Men denne er jo først og fremst aktuell for de som vil bruke TomTom navigasjonssoftware for iPhone, selv om man kan kjøpe et slikt car-kit separat uten navigasjonssoftware.

 

Prisen er et spørsmål, et annet er om handsfree funksjonen kun er via den innebygde høytaleren bak, eller om den går via linjeutgangen på siden.. Om det fungerer, så er det en slik løsning jeg ønsker..

 

Så er det jo det at ladekabelen og linjeutgangen er på siden.. I mine øyne er det stygt og blir ekstra klumpete.. Men det er nå min mening..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...