Gå til innhold

Ønsker en "Alt-i-ett telefon"


Ageurk

Anbefalte innlegg

Etter over 5år med min gamle Sony Ericsson z600 uten et eneste problem, innser jeg at telefonen ikke går i stykker av seg selv, og dermed hvis jeg ikke skal kjøpe ny telefon før den gamle blir ødelagt må jeg belage meg på å vente lenge.

Det gidder jeg ikke å vente på og derfor er jeg nå på utkikk etter en ny telefon, som ikke bare kan ta over for den gamle traveren på telefonsiden, men jeg ønsker også å bytte ut Mp3-spilleren for å få en Alt-i-ett løsning (færre dingser å drasse på). Når det gjelder kamera er ikke en stor speilrefleks noe du gidder å drasse på alltid, et godt kamera på mobilen er derfor kritisk. Så for å oppsummere:

 

Jeg ønsker en mobil som:

* Har et av markedets beste mobilkameraer (også innendørs)

* Har en god musikkspiller med 3.5mm minijack

* Det meste av dagens teknologi

* En mer avansert GPS enn Google Maps, som man i utgangspunktet slipper å betale for datatrafikk+lisens

 

Mulighet for å installere programmer (annet enn java) er ett pluss (Smarttelefon?)

Trykkskjerm? Likegyldig

 

Pris: Må vel opp i ca 4000.

 

Hva har jeg sett på:

Når jeg tar denne mobilvelgeren her på bruket er det Nokia N95 og N82 som hele tiden dukker opp.

Nokia N82 ser ihvertfall absolutt interessant ut, den ser ut til å ha et bra kamera, med ikke minst en god blits. Og ser i tillegg ut til å oppfylle de andre kravene, men den begynner jo absolutt å trekke på årene nå. Og det er vel kanskje N86 som gjelder nå? Den ser jo også veldig fristende ut, men har jo vært en del som har uttalt at blitsen er dårlig, den bruker MYE strøm og skjermen har dårlig oppløsning i forhold til størrelsen. Likevel er vel dette kanskje et godt valg for meg?

Hva tror dere? Hvilke mobiler er det jeg har oversett?

På forhånd takk!

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Samsung Jet?

 

Den har vel alt du ber om + ennå litt mer. Den ligger vel litt i overkant av estimert budsjett, men skal du være realistisk så tror jeg ikke du slipper så mye billigere unna. Minuset her er at du ikke får markedets beste mobilkamera, men rimelig bra allikevel. Hvis du setter "markedets beste kamera" som et krav, så er bare en telefon et alternativ: N86

Lenke til kommentar

Jet ser absolutt ut som en interessant telefon, men som sagt kameraet er temmelig kritisk og er ikke helt overbevist om Jet på det punktet. Legger også merke til at Amobil skriver at musikkspilleren er tungvindt å bruke, og at det ofte bare følger med google maps som GPS løsning/Eventuelt betale ca 500kroner for Route66.

 

Hva med N82 vs N86?

Kan N82 hamle opp (spesielt på kamerafronten) mot N86? Hva er baksidene ved å velge en nesten to år gammel telefon, kontra den nye?

Andre innspill er selvfølgelig hjertelig velkomne!

Lenke til kommentar
Jet ser absolutt ut som en interessant telefon, men som sagt kameraet er temmelig kritisk og er ikke helt overbevist om Jet på det punktet. Legger også merke til at Amobil skriver at musikkspilleren er tungvindt å bruke, og at det ofte bare følger med google maps som GPS løsning/Eventuelt betale ca 500kroner for Route66.

 

Hva med N82 vs N86?

Kan N82 hamle opp (spesielt på kamerafronten) mot N86? Hva er baksidene ved å velge en nesten to år gammel telefon, kontra den nye?

Andre innspill er selvfølgelig hjertelig velkomne!

n82 er en sinsykt bra kamra telefon, så har du også omnia hd som jeg tror har et ganske bra kamra den fikk også 6 i amobil sin test.

 

http://www.amobil.no/artikler/samsung_i891...1089/konklusjon

 

men jeg har tenkt å kjøpe samsung omnia i8000, men vet ikke mye om kamraet på den, men det er en som har skrevet en lesertest om den og han sa at kamraet var bra. den har alt og mye mer, den ser helt like ut som samsung jet, men den har 3,7 tommer skjerm og windows mobile. og litt bedre spec

Endret av speedfrog
Lenke til kommentar

Takk for flotte svar alle sammen.

 

Satio ser absolutt som en veldig bra telefon, men blir for dyr. Den går da dessverre i samme bøtte som Omnia telefonene til samsung, veldig fristende, men dessverre for dyre.

 

Flere tanker som kunne være verdt å ta med seg, gjerne i forhold til telefonene som enda ikke er utelukka (n82 og n86).

Lenke til kommentar
Takk for flotte svar alle sammen.

 

Satio ser absolutt som en veldig bra telefon, men blir for dyr. Den går da dessverre i samme bøtte som Omnia telefonene til samsung, veldig fristende, men dessverre for dyre.

 

Flere tanker som kunne være verdt å ta med seg, gjerne i forhold til telefonene som enda ikke er utelukka (n82 og n86).

 

Hva med Nokia 6710, skal visst nok ha alt du er ute etter også pris. Har ennu ikke funnet noen norsk test på den,men det må vel komme snart?

Lenke til kommentar

N79, er ikke det nærmest en n82 light?

Liker ikke at den ikke har blits, bare LED-lys. Og prisforskjellen mellom den og n82 som har xenon blir da for liten til å forsvare N79.

 

Men 6710 så interessant ut, den ser ikke ut til å være i butikkene enda, og er heller ikke testet i Norge. Men tester kommer vel etterhvert. Tror jeg føyer den på lista over potensielle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...