Gå til innhold

alkohol i tollen


admisar

Anbefalte innlegg

vi skal snart til klassetur til polen og til den anledningen har jeg tenkt å kjøpe litt billig drikke hjem til norge. jeg skal selvfølgelig holde meg under grensen på tollen. men det jeg lurer på er:

 

hvis tollerne finner på å sjekke bagasjen min og finner drikken; vil de lure på hvor gammel jeg er eller sjekke dette på noen måte, eller vil de bare se at jeg ikke har for mye med meg? regn meg som 18 år. takker på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med de vil spørre om legitimasjon. I tillegg vil du jo også få problemer med skolen din ettersom deres regler gjelder på klasseturer osv.

 

Så er det jo opp til deg om du vil ta sjansen da. At de sjekker alle baggene til en haug med elever er heller lite sannsynlig. Har vært ute og reist hele livet og ALDRI har de sjekket bagasjen min.

Lenke til kommentar
kom hjem fra polen for noen dager siden. Vi måtte stå og vente i en halv time ven tolla, men vi ble ikke sjekket. Noen i klassen ble stoppa når vi gikk av båten i sandefjord, så du burte ikke ha det i hånd bagarsen.

 

Ja, da får jeg vel ikke legge det i håndbagasjen... Men sjekker de egentlig bagasjen du ikke har med deg inn på flyet? Og vet noen om hvordan de behandler bagasjen (altså med tanke på om flasken(e) kan knuse)?

Lenke til kommentar

hvis du er under 18(er vell hvite busser turen du kanskje skal på ??) anbefaller jeg deg å ikke gjøre det. Selv ble ALLE 75 som var med på turen sjekk av lærerene mitt på en parkeringsplass i 1 timer og tro meg det var mange som ble tatt.. til og med julebrusen til ei ble tatt fra i fare for det kunne være sprit i den.

 

Lærerene holdt på i tilegg å sende hjem alle de som hadde kjøpt noe de ikke skulle + at de fikk ett veldig lite hyggelig brev med hjem og en tlf hjem til foreldrene(tror noen til og med fikk nedsatt oppførsels karakter)

 

ps: alderen din ser dem i passet ditt

Endret av estella_87
Lenke til kommentar
kom hjem fra polen for noen dager siden. Vi måtte stå og vente i en halv time ven tolla, men vi ble ikke sjekket. Noen i klassen ble stoppa når vi gikk av båten i sandefjord, så du burte ikke ha det i hånd bagarsen.

 

Ja, da får jeg vel ikke legge det i håndbagasjen... Men sjekker de egentlig bagasjen du ikke har med deg inn på flyet? Og vet noen om hvordan de behandler bagasjen (altså med tanke på om flasken(e) kan knuse)?

De sjekka ikke min bagasje tror jeg, la ikke merke til at noe var rørt i hvertfall

 

Pakk flasken(e) inn i en pose som du knytter hellt tett for sikkerhetens skyld

Lenke til kommentar

Ikke noe å se her. Bare irritasjon rundt dårlig norge.

 

 

kom hjem fra polen for noen dager siden. Vi måtte stå og vente i en halv time ven tolla, men vi ble ikke sjekket. Noen i klassen ble stoppa når vi gikk av båten i sandefjord, så du burte ikke ha det i hånd bagarsen.

Passende nick iallfall. Du får iallfall poeng for riktig tegnsettig.

 

 

Lenke til kommentar
hvis du er under 18(er vell hvite busser turen du kanskje skal på ??) anbefaller jeg deg å ikke gjøre det. Selv ble ALLE 75 som var med på turen sjekk av lærerene mitt på en parkeringsplass i 1 timer og tro meg det var mange som ble tatt.. til og med julebrusen til ei ble tatt fra i fare for det kunne være sprit i den.

 

Lærerene holdt på i tilegg å sende hjem alle de som hadde kjøpt noe de ikke skulle + at de fikk ett veldig lite hyggelig brev med hjem og en tlf hjem til foreldrene(tror noen til og med fikk nedsatt oppførsels karakter)

 

ps: alderen din ser dem i passet ditt

 

Vi skal ta fly til polen og tilbake. Det er også noen foreldre med på turen og hver av foreldrene har ansvar for 7 elever ( 4 foreldre). kanskje de får som ansvar å gå gjennom bagasjen vår?

 

Men sikkerhetsvaktene som kan gå gjennom bagasjen vår vet vel ikke hvilken bagasje de går gjennom(altså hvem som eier den), så de kan vel ikke vite om jeg er under 18 år? Jeg sender vel ikke passet mitt sammen med bagasjen?

Lenke til kommentar
hvis du er under 18(er vell hvite busser turen du kanskje skal på ??) anbefaller jeg deg å ikke gjøre det. Selv ble ALLE 75 som var med på turen sjekk av lærerene mitt på en parkeringsplass i 1 timer og tro meg det var mange som ble tatt.. til og med julebrusen til ei ble tatt fra i fare for det kunne være sprit i den.

 

Lærerene holdt på i tilegg å sende hjem alle de som hadde kjøpt noe de ikke skulle + at de fikk ett veldig lite hyggelig brev med hjem og en tlf hjem til foreldrene(tror noen til og med fikk nedsatt oppførsels karakter)

 

ps: alderen din ser dem i passet ditt

 

Vi skal ta fly til polen og tilbake. Det er også noen foreldre med på turen og hver av foreldrene har ansvar for 7 elever ( 4 foreldre). kanskje de får som ansvar å gå gjennom bagasjen vår?

 

Men sikkerhetsvaktene som kan gå gjennom bagasjen vår vet vel ikke hvilken bagasje de går gjennom(altså hvem som eier den), så de kan vel ikke vite om jeg er under 18 år? Jeg sender vel ikke passet mitt sammen med bagasjen?

blir du stoppa blir du stoppa når du har henta bagasjen din på vei ut fra innkommingshallen. som sakt. anbefaller deg sterkt å ikke kjøpe alkohol.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde fått lov til å dra på den turen en gang til hadde jeg tatt med MYE.

 

Mange i klassen tokk med mer enn de hadde lov til, jeg var redd for å bli tatt så jeg hadde nesten ikke med noe. ingen ble tatt og jeg angrer på at jeg ikke tokk med mer.

Noen tokk med røyk for og selge de tjente ca 1500 hver. angrer på at jeg ikke gjorde det å. :(

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt med.

 

Du får kjøpt det du vill ha.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...