Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mulig å koble pc-høytalere i bilen? (Logitech Z-5500)


Scoob911

Anbefalte innlegg

Visse ting har ført til at jeg muligens blir sittende med 2 stk Logitech Z-5500-anlegg.

I bilen har jeg Pioneer DEH-P4100SD og noen Pioneer coax-høytalere. Skal ikke ha bilen så altfor lenge og er ikke noe typisk "råner", så gidder ikke bruke penger på sub og slikt i bilen, men fikk litt lyst til å teste likevel. Er det mulig på en eller annen måte å koble subben fra Z-5500 til anlegget i bilen? Må vel koble på strøm på en eller annen måte, også må den kobles til spilleren på et vis. Noen som vet? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har linjeutgang på spilleren så går det vel kanskje å koble til PC-anlegget via en 3.5mm Minijack<->Kompositt overgang.. Så kan du prøve den i bilen et sted du har tilgang til 230V. Hvordan det er med spenning på signalene om de går overens vet jeg ikke, men regner da med at det er likt de fleste steder?

 

Men ikke forvent allverden. Bil er noe av det værste rent lydmessig. Er masse ting i veien og veldig ugunstig form.

Lenke til kommentar

Mer effekt og andre byggematerialer (som tåler frost og vann).

 

Du må se om strømforskyneren er 12V. Dersom den ikke er det må du bruke en "real sinus"-inverter for å lage 230V med korrekt kurveform. Korrekt jording er vesentlig. Disse er svært dyre og koster sansynligvis minist like mye som en aktiv plug-and-pray-sub laget for bilbruk.

Endret av gxi
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...