Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Asus eee 1000H stopper opp under boot


Anbefalte innlegg

Denne maskinen nekter å boote fra harddisk og minnepenn.

 

Stopper opp i det "Windows" teksten kommer på skjermen når jeg booter XP fra harddisken.

 

Stopper opp på samme plass i Windows 7 når jeg booter fra minnepenn. Har også prøvd Mint og Easy Peasy fra minnepenn med samme resutat, den stopper opp 10-15 sek ut i installasjonen.

 

Har også prøvd med ekstern DVD-leser. Installasjonen av XP stopper opp etter lasting av drivere, rett før man skulle fått opp valgene installere,reparere o.sv.

I Ubuntu får jeg startskjermen der jeg kan velge å prøve,installere,memtest o.s.v

Velger jeg prøve eller installere får jeg svart skjerm med blinkende markør, ellers er maskinen død og jeg må slå den av for å få respons igjen.Memtest fungerer.

 

Har testet harddisk og minne, det ble ikke funnet noen feil.

Brukte her UBCD som bootet og fungerte.

 

Hva i hampen kan dette være ?

Endret av holvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å boote en Gparted live cd.

 

Også denne "installasjonen" stopper opp etter noen sekunder.

 

På den siste linjen som kommer på skjermen før maskinen låser seg står det :

Begin: Running /scripts/init-premount ... [ 1.398473] ACPI: EC: non-query interrupt recived, switching to interrupt mode

 

Noen som kan få noe ut av dette ?

Lenke til kommentar

Ta å kjøl ned maskinen kanskje i en pose i kjøleskapet eller ute i bilen. Se om du kommer lengre i installasjonen på den måten. Hvis så er så har du et varme\hovedkort problem.

Alt. 2 Hvis du har en xp cd og usbcdrom så kan du velge E reparer i installasjons menyen og kjøre chkdsk /f på hovedstasjonen og se om du kommer videre. Går den igjennom så kan du kjøre chkdsk /r.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Har usb DVD drev,men maskinen låser seg før jeg får valget reparere/installere.

Stopper opp på samme sted hver gang.

 

Har prøvd å bytte harddisk og minne med samme resultat.

Har vert i kontakt med Asus kundestøtte, etter å ha mailet litt frem og tilbake fikk jeg beskjed om att maskinen må sendes inn for reperasjon.

 

Maskinen rekker aldri å bli spesielt varm, den låser seg ca 30 sek. etter oppstart.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...