Gå til innhold

Overraske damen med middag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kommer ann på hvor fint du vil at det skal være.

 

det kan fungere ganske fint å bake pizza fra skratch (bake pizzabunn osv) sammen med kjæresten. tenn på no stearin lys, finn no musikk du vet hu liker som er rolig og gjør så mye ut av det du vil. da har dere begge moro, og kan være sammen om det.

 

eller du kan prøve deg på lasagne, det tar litt tid å lage fordi det må ligge en stund i ovnen, det er ikke så vanskelig som folk tror, men fungerer for å ha en litt finere middag sammen, bland opp litt salat til og no fint pariserloff og sånt

 

eller hvis du vil prøve noe folk sjeldent gjør, for å overaske henne skikkelig, bak din egen pasta:P men det foreslår jeg at du prøver ut på egenhånd først.

 

oppskrifter finner du enkelt på nett, eller gjennom bekjente. bake egen pasta oppskrift kan være litt køddent å få tak i kanskje, men da kan du sende meg melding så skal jeg se om jeg får sendt deg i morgen.

 

hvis du ikke er så alt for fin på det så fungerer tilogmed taco veldig bra. hun kommer helt sikkert til å bli glad for at du prøver så godt du kan så det kommer helt sikkert til å gå rett i hjerte hennes uansett:P

Lenke til kommentar

Forrett - Kokt / stekt asparges, og en strimmel av ridderost surret inn i spekeskinke. Meget enkel forrett som smaker godt, og interessant.

Pass på at aspargesen ikke er varm, smeltet ridderost er ikke godt.

 

Hovedrett - Teriyakibiff

http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?tema=...amp;artid=12332

Drit i risen, bruk potetene fra denne oppskriften:

http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=8261

 

Så har du en salat til: ruculla med mais, rødløk og fetaost.

Eller andre saker og ting.

Ta litt saft av lime oppå hvertfall.

 

Så lager du bare en enkel dessert.

 

Jeg skal lage denne til dama snart, håper det funker! Siden jeg ikke har prøvd det, kan jeg ikke garantere at det smaker godt.

 

Ellers så tar du bare den gode gamle:

 

Indrefilet av svin, stoppstuing (sopp stekt med fløte, ha i fløten først når soppen er litt brun), hvitløksgratinerte poteter, mais kokt i smør og gresk salat.

Gresk salat består av agurk, fetaost, rødløk og tomat.

 

Hvis du vil gjøre det enda enklere kjører du en "taco" som består av:

Biffstrimler marinert med "allround", wraps, gresk salat, så har du sånn tortilladip inni wrapsen, som du finner i potetgullavdelinga. (denne er meget god til)

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Stakkars kurtiserte kvinnemennesker, sier bare jeg. Pizza, pasta, lasagne og taco? Får man ikke nok av middelmådig hurtigmat i hverdagen?

 

Trådstarter kan jo komme med et hint om hva piken faktisk liker, så går det an å gjøre det litt mer raffinert.

 

Siden jeg vet hun er åpen for det meste, så spurte jeg i denne tråden for å få noen ideer. Har kommet til at ovnsbakt laks kanskje kan være tingen?

Lenke til kommentar

man har ikke nødt til å lage fin middag som man sjeldent ser rundt omkring. hvis jenta bryr seg om hva du lager, istedenfor å tenke at du gjør en insats for at du gjør noe fint for henne, og hun har lyst til å sitte der og kose seg sammen med deg så er hun vel ikke noe å ha i første omgang

 

skal vedde på at hu blir glad for laksen også jeg hvis du gjør noe fint ut av det. dama mi syns pizzaen vi bakte sammen fra bunn var den fineste middagen hun har hatt, og ingen fin restaurant kan måle seg med insatsen man gjør for den man elsker

Lenke til kommentar

Lol, ser verkeleg ikkje problemet med laks og eg et fisk 4-5 dagar i veka.

 

Skulle eg laga noko sjølv med laksefisk hadde eg nok gått for småørrett, gjerne ovnsbakt som du sei. Smakar fantastisk og det er fint å servere ein heil fisk til kvar.

 

Du kan lage så mykje eller lite ut av det som du vil egentlig.

Lenke til kommentar

Spørs vel litt. Mange av svarene her ser ut til å ha som utgangspunkt at trådstarter er så elendig til å lage mat at bare handlingen i seg selv vil være nok til å gjøre kvinnemennesket fuktig i øyekroken og mo i hjertet :p

 

Når det er sagt trenger det selvsagt ikke være überfancy. Spørs også hva slags varer du har tilgang på, om du har bare Rema/Rimi eller om du f.eks. kan gå på Meny eller Ultra og kose deg litt i ferskvaredisken.

 

Selv har jeg litt sansen for Andreas Viestad, selv om han visstnok er litt omstridt. Her er en oversikt over artikler i Dagbladet:

http://www.dagbladet.no/magasinet/detbeste/

 

Hva med pasta all'amatriciana (om du bor i nærheten av Frogner), elgburger (om du har en slakter eller en velutstyrt dagligvareforretning i nærheten) eller scampi? Eller kanskje artikkelen om perfekt koking av torsk gir inspirasjon, og du bor et sted med tilgang på fersk fisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...