Gå til innhold

Taste of Chaos, Oslo Spektrum - 13.12.09 (In Flames, Killswitch Engage)


Olum

Anbefalte innlegg

Maylene and The Sons of Disaster fikk jeg desverre bare med meg de 3 siste sangene av, synd de var første band ut, digger de!

 

DbA hørtes jo ut som om de hadde latt smurfene joine på koringa, tragisk -.-

 

ETID har jeg heller ikke noe til overs for, de gjorde så godt de kunne der oppe, skal ikke klage på det, bare ikke min smak.

 

KillSwitch Engage lagde sinnsykt liv helt ifra starten og til den utrolige avslutninga med Holy Diver, holdt på å glise fra øre til øre når de startet på den!

 

In Flames gjorde og et bra show, mye bra låter, kanskje litt mye ifra sisteplata... Men alt i alt en digg opptreden. Epic sliten etter sangen hvor vi alle skulle hoppe for dama som filma fra scenen ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig bra konsert, og jeg var faktisk fornøyd med alle banda, men jeg syns KsE var best :)

Haha, jeg blei ganske satt ut da gitaristen til ETID(?) plutselig stod ved siden av meg og spelte :p

 

Alt i alt en konge opplevelse, og jeg kom meg hjem uten andre skader enn litt vondt i brystet pga. en albue i moshen og at noen klora meg i trynet :D

Lenke til kommentar
Folk som sier ETID var dårlige vet absolutt ingenting og bør aldri få lov til å dra på konsert igjen.

Folk som sier de skal vurdere å stå igjen for å se In Flames vet absolutt ingenting og bør aldri få lov til å dra på konsert igjen.

 

Ouch. Kommentar etter min smak må jeg si.. :p

Lenke til kommentar

KsE var, etter min mening, bedre enn IF live. Kanskje litt mer på grunn av fanboy, men men :p

 

Noe av det feteste som skjedde må ha vært når jeg gikk inn på do for å vaske bort blodet etter mosh'en. Folk stirra som F*** og en spurte litt forskrekka "Eh, gå'rre bra eller?" xD

Lenke til kommentar
KsE var, etter min mening, bedre enn IF live. Kanskje litt mer på grunn av fanboy, men men :p

 

Noe av det feteste som skjedde må ha vært når jeg gikk inn på do for å vaske bort blodet etter mosh'en. Folk stirra som F*** og en spurte litt forskrekka "Eh, gå'rre bra eller?" xD

 

Jeg er enig i at Killswitch var dyktigere enn In Flames. In Flames får veldig mye gratis av den levende veggen bak som de brukte hele tiden. Det var fett, men Killswitch får med seg crowden nesten like mye uten å ha noe som helst effekter, det er litt mer etter min smak.

Flux1: jeg traff ihvertfall en skikkelig i nesa, så det er vel mulig at det var deg. Bra det ikke ødela kvelden, hehe.

Lenke til kommentar

Konserten var helt jævlig bra, digga KsE og introen og avsluttinga var helt konge. På inflames var come clarity, cloud connected, only for the weak(det tok helt av), take this life og flere andre blandt høydepunktene. Må si at jeg ikke har hørt noe på DbA men de var gode, man kan godt la være å like den lyse vokalen i refrengene men de var veldig gode live. Hele greia var jævlig bra, kom meg uten skader fra moshing men kondisen blei kjørt.

Lenke til kommentar

Maylene and the sons of disaster var ikke min smak egentlig, bare scream. Fikk tak i meg øreplugger da også siden diskanten deres var ekstremt skjærende i ørene =/

 

DbA hadde bra lyd og alt sånn, men alt var playback. Bra show, men når dem ikke kan synge kunne jeg like så godt hørt på en cd.

 

KsE var bra, særlig my curse, my last serenade og særlig slutten med holy diver! Dro ut ørepluggene og sang med her, men ødela stemmen min på In Flames xD

 

In Flames toppa uansett alt! Sykt bra setlist (omtrent alle favorittsangene mine fra dem) og showet var over forventning! Kom dit med høye forventinger og ble definitivt ikke skuffa :D 

Lenke til kommentar

Min første In Flames konsert, og det var skamfett!

 

Kom desverre for seint til Maylene, hadde gledet meg mye til å se dem.. Var de flinke? Hørte den overkoselige sangen deres, Step Up (?), da jeg sto ute i kø..

 

Hadde aldri hørt ETID før, og har ingen planer om å begynne heller.. Musikken var ensformig, og ikke særlig fengende. Gitaristen hadde en altfor overdreven opptreden oppå der, og hva er det med å spytte så høyt man klarer for så å fange det igjen? Det var bare ekkelt, ihvertfall ikke tøft..

 

DBA.. Det eneste positive jeg kan si er at vokalisten hadde stilig lyd på growlinga si. Bortsett fra det var det helt forferdelig. Playback og boybandstemme. Grøss! Heldigvis var det ikke så altfor lang opptreden. Et par ganger hørtes det virkelig som A1 hadde ny trommis.

 

KsE var flinke. Jeg har hørt altfor lite på dem. Jeg veit de har bra musikk, men jeg er ingen fan alikevell. Men det var en god opptreden, bra stemning og morsom intro! Første gang i løpet av kvelden jeg kunne og ville synge med.

 

Sist men ikke minst, In Flames! Det var skikkelig awesome, møtte forventningene og vel så det. Ble mektig imponert. Det var også mye tøft på den skjermen de hadde bak der, som trommene på Cloud Connected, filming fra scena og flammene på Trigger (?). Var virkelig god stemning, mye liv blandt publikum. Anders var, i tillegg til skambra vokalist, en god host, det var mange morsomme innspill mellom sangene. Likte spesielt da noen kastet penger til han! Jeg, antakelig i likhet med de fleste andre der inne, ble helt grønn av misunnelse da Anders henta opp ei heldig jente som fikk stå på scena og filme under Only for the Weak.

 

Sammenlagt var konserten mer enn verdt penga, om ikke den ble i lengste laget. Det var paniske smertetilstander i beina og varmere enn en gjennomsnittlig dag i helvete der inne, men det er sånn det skal være, er det ikke?

Endret av mr. Zilter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...