Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser/lagger/stopper opp tidvis


Anbefalte innlegg

For maskinvare, se "HovedPC" i min profil.

 

Problemet er som følger:

Maskinen har en tendens til å fryse og lagge i varierende lengde og til tilfeldige tider. Dvs at alt stopper opp; musepeker, musikk osv. Kan gjerne bruke maskinen en stund uten problemer, men når problemet melder seg, så virker det som det hender relativt ofte før det "løsner" igjen.

 

 

 

Har prøvd følgende:

 

1. Harddisker

Minnes å ha hatt tilsvarende symptomer når jeg slet med en harddisk, og har derfor prøvd å kun kjøre med OS-disk (1 av 4 harddisker), som jeg igjen har prøvd på flere av SATA-portene. De andre var da fysisk frakoblet.

 

Speilet så OS-disken over på en ny disk for å kunne eliminere også den siste harddisken som feilkilde. Samme problem hele veien.

 

2. RAM

Kjørt Memtest 86+ fra bootcd med alle 4 brikker installert. 2 loops uten å finne feil.

 

3. OS

Reinstallert Vista64 uten bedring.

 

4. CPU

Har prøvd å kjøre CPU på stock hastighet, samme problemet. Har dog ikke prøvd å underklokke CPU.

 

Har ikke tilgang på passende CPU eller hovedkort for å eliminere disse mulighetene.

 

PC-en har også den siste tiden tidvis hatt problemer med å starte opp. Har da låst seg litt tilfeldig under POST, gjerne når disker på SATA-kontroller ramses opp. Har også låst seg i BIOS.

 

Noen som har noen teorier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...