Gå til innhold

Pixmania - noen erfaringer


kimroar

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer med nettbutikken pixmania.com?

 

Saken:

Jeg bestillte et stereoanlegg i mars. Det var billig, javel, ca 30% billigere enn hva elkjøp kunne vise til. Forsendelsen tok 12 dager, greit nok siden det sendes fra frankrike, men likevel irriterende lang tid.

 

Når jeg så fikk anlegget, oppdager jeg etter kort tid at det er en ulyd i strømforsyningen som gjør at jeg reklamerer på produktet. Dette er greit nok, men i min villfarelse velger jeg å få pengene tilbake som følge av en "stressfritt kjøp avtale" (som forøvrig ikke kan velges bort under bestilling). Siden dette er en reklamasjon, bekrefter pixmania at de dekker frakt for retur, og kontakter transportør for å hente anlegget og returnere det.

 

Men transportøren dukker aldri opp, og i slutten av april begynner jeg å etterlyse dette.. Etter litt frem og tilbake med kundeservice i pixmania får jeg beskjed om å selv kontakte DHL for å avtale henting hjemme hos meg, og får et forsendelsesnummer som jeg oppgir til transportøren.

 

Transportøren kommer på døren som avtalt to dager etter, og river av seg det lille håret han har igjen når han hører at det er pixmania det er snakk om. Grunnen er at pixmania tydeligvis ikke har fått med seg (etter mange saker) at Norge ligger utenfor EU, og at han trenger helt andre dokumenter enn de pixmania har klart å sende meg i en dårlig mail. Han drar igjen uten stereoanlegget, og jeg kontakter på nytt pixmania for å få disse papirene, og de sender meg noe uforståelig som de påstår er det rette.

 

Jeg avtaler nye henting med DHL, han kommer, og drar igjen uten varen fordi det fortsatt ikke er riktige papirer. Samme mølla tilbake til pixmania, og samme greia med papirer som skal være de riktige.

 

Så kommer transportøren den 3. gangen og denne gangen fyller vi ut et manuelt skjema hvor det krysses av for at mottaker betaler frakten. DHL tar med seg varen, og jeg er føreløpig fornøyd.

 

Etter ca 14 dager får jeg beskjed om at jeg ikke får pengene refundert, men satt inn på en "pixkonto", hvor jeg kan kjøpe noe nytt og spennende i butikkens enorme utvalg. Herlig? Nei. Men, greit nok. Jeg finner alltids noe rusk & rask jeg likevel lille kjøpt en annen plass.

 

MEN!

Etter en måned kommer det faktura fra DHL på frakten (som var like dyrt som hele anlegget), som pixmania BEKREFTET at de skulle dekke. DHL skylder seg nå bak at så lenge det ble utfyllt manuelt skjema, er jeg ansvarlig for forsendelsen, og må betale frakten. Greit, jeg er med på den, men det må nevnes at jeg møter en kundebehandler på DHL som VIRKELIG burde ta seg et kurs i kundebehandling og forståelse.

 

Jeg kontakter da pixmania og sier at jeg SKAL ha dette beløpet refundert, siden de har bekreftet at de skal dekke frakten.

 

Og der står saken i dag, etter utallige telefoner, mailer (som sjelden blir besvart) og mye frustrasjon. Hver gang jeg snakker med pixmania kundeservice bekrefer de at det står i min kundelogg at pixmania skal betale frakten, men at NOEN lenger oppe i systemet må godkjenne dette...

 

Noen som har noen gode råd til hvordan jeg kan gå frem vidre i denne saken? jeg begynner å gå lei, og lurer på om jeg skal anse de 1400.- frakten kostet som tapt på grunn av egen idioti, eller om jeg skal ta dette videre en eller annen plass..

 

Uansett FRARÅDER jeg alle å handle noe fra denne butikken. Det er billig, men når det kommer til kundeservice er det totalt fraværende.

 

Råd tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du det skriftlig at Pixmania sier de skal dekke frakten?

 

Jeg ville krevd pengene tilbake, og nektet pent å betale frakten til DHL.

Kan ikke se at du skal måtte handle andre varer for beløpet og ikke få disse refundert til deg, og har Pixmania lovet å dekke frakten ville jeg ikke gitt meg.

Om ikke annet vil de til syvende og sist gå så lei av deg at de bare dekker det og blir ferdig med det.

Lenke til kommentar

Har hørt flere slike skrekkhistorer fra andre som har handlet på pixmania. Selv har jeg kjøt en reciever der ifra, og håper den aldri vil bli ødelagt. Syns det er dårlig av HW/Tek å fortsatt ha denne bedriften i prisguiden da det er så stor andel misfornøyde kunder. Men de betaler vel godt for å få være der.. :roll:

 

Har desverre ingen gode råd til deg untatt å fortsette å klage til kundeservice.

Lenke til kommentar
Har du det skriftlig at Pixmania sier de skal dekke frakten?

 

Jeg ville krevd pengene tilbake, og nektet pent å betale frakten til DHL.

Kan ikke se at du skal måtte handle andre varer for beløpet og ikke få disse refundert til deg, og har Pixmania lovet å dekke frakten ville jeg ikke gitt meg.

Om ikke annet vil de til syvende og sist gå så lei av deg at de bare dekker det og blir ferdig med det.

 

Nei, jeg har det dessverre ikke skriftlig. Men alle kundebehandlerene har bekreftet at det står i en eller annen logg. Men siden jeg her krever en tilbakebetaling, tror jeg de ikke har myndighet til å beslutte dette.

 

Siden fraktbrevet ble skrevet av meg, er jeg pr. definisjon avsender og dermed ansvarlig for forsendelsen. Dette var en feil jeg gjorde, som jeg tror heller ikke repr. for DHL var klar over (vi krysset av for mottaker betaler, men det hjalp visst ikke). Dersom jeg ikke hadde betalt, ville denne gått til inkasso i mitt navn, med de problemene det medfører...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei folkens! Ja nå har det skjedd igjen, bestilte PCdeler fra Pixmania og etter ca 14 dager kommer det krav fra posten om gebyr for forenklet tollbehandling og krav om betaling av MVA. Tenkte at dette var noe som hørte fortiden til, så nå er jeg spent på om Pixmaniakundeservice ordner opp. Utrolig kiipt siden Pixmania er meget bra på pris.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Joda de er bra på pris det kan ingen fra de. Problemet er at de er så utrolig dårlige på alt annet. Har handlet litt der men jevne mellomrom og så lenge tingene du kjøper virker er alt ok. Har holdt på nå i snart 2 mnd med en dvd spiller som ikke leser plater lenger og kommer aldri til å sette mine tastetrykk i den sjappa noe mer. Uansett hvor billig det er. Kun 2 år garanti er greit nok,det var jeg klar over. Hvis du ikke kjøper forsikring på varene dine, stiller de ikke opp en eneste cm for deg som kunde. Stor takk til Philips som stilte opp da pixmania sviktet fullstendig enda de skriver på sidene sine at reklamasjoner på varer som er mellom ett og to år skal gå til dem.

Lenke til kommentar
enda de skriver på sidene sine at reklamasjoner på varer som er mellom ett og to år skal gå til dem.

Så de fraskriver seg totalt alt ansvar for reklamasjonssaker som er over to år? Vet de ikke at gjenstander som er ment å vare vesentlig lenger enn to år har fem års reklamasjonsrett i følge den norske forbrukerkjøpsloven?

 

Blir bare mer og mer useriøst dette selskapet her.

Lenke til kommentar

"De er franske" i følge de selv. Dette har vært en årelang kangel med norske forbruksmyndigheter. Hendvender seg til norske kunder på en norsk siden med norsk språk norsk tlfnr til kundeservice osv gjør at de skal følge norske lover,mener man her på berget. Pixmania nekter for harde livet og har sluppet unna med det så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...