Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort oppfører seg merkelig


Anbefalte innlegg

Har et gammelt Geforce 6800GT jeg har hatt lenge.

Testet det først i E8400 riggen får å se om det fungerte. Det fungerte veldig bra, og maskinen lot jeg stå på i noen minutter. Drivere var ikke innstalert.

 

Flyttet det over til min i7 rigg, og startet opp pcen. Ca. 10 sekunder etter jeg er kommet inn i windows blir skjermen svart. Det kommer opp et slikt tegn på skjermen som blinker "-".

Det er ingenting jeg får gjort så skrur av pcen og tester igjen. Får akkuratt det samme resultatet.

Virker også som at det blir veldig varmt..

 

Hva kan dette skyldes??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du flyttet over skjermkortet til en pc som det allerede var installert operativsystem i så er det ikke rart at dette skjedde fordi det da ligger andre drivere installert.

 

Det du da må gjøre er å putte inn det skjermkortet som sto i først, start opp maskina og sett grafikkinstillingene til VGA modus.

 

Putt inn 6800 kortet, start opp og installer drivere. Eventuellt start opp i safe modus.

Lenke til kommentar

Ok, men forstår ikke hvorfor det fungerte helt greit i den andre maskinen? Driverene til skjermkortet var ikke installert der heller. Skal teste ut det du sa senere i dag.

Takk for svar :)

 

EDIT: Testet det med å sette på VGA ved oppstart. Maskinen loadet Windows, men jeg kom aldri inn i windows. Skal teste flere andre basis ting i løpet av kvelden. Noen andre som har noen gode forslag?

Endret av TMWH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...