Gå til innhold

Vente på Innov8, eller kjøpe N86 NÅ?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg skal kjøpe meg ny telefon, men det har oppstått et problem. For et par uker siden oppdaget jeg at Samsung I8510 Innov8 hadde blitt veldig billig i en nettbutikk. Endelig denne uken fikk jeg beskjed om at jeg skulle få den av pappsen, men plutselig er butikken gått tom for eksemplarer. De sier også at de ikke vet når eller om de får inn et nytt parti, og vil derfor ikke la meg forhåndsbestille. Så da står jeg mellom to vanskelige valg. Skal jeg enten vente minst en måned på Innov8 (som jeg kanskje ikke en gang kommer), eller skal jeg bare kjøpe en Nokia N86?

 

Hva tenker dere om Innov8? Den er jo ikke eldre enn et knappt år, så tror dere det er sannsynlig at Samsung har valgt å slutte å produsere denne?

Jeg er veldig kresen, men hvis dere har andre forslag til telefon, så fyr løst :)

 

Håper noen kan hjelpe! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg ville gått for N86, den er mye mer stabil og har bedre kamera etter min mening.. Hadde 3 forskjellige eksemplar av Innov8 og samtlige hadde horribelt dårlig batterikapasitet samt ustabil software, virker heller ikke som at oppdateringer til denne modellen står høyt i fokus hos samsung.

Trekker også opp for min del at Nokian har ripebestandig display :)

 

Uansett, lykke til uansett hvilken du velger :)

Lenke til kommentar
Tror jeg ville gått for N86, den er mye mer stabil og har bedre kamera etter min mening.. Hadde 3 forskjellige eksemplar av Innov8 og samtlige hadde horribelt dårlig batterikapasitet samt ustabil software, virker heller ikke som at oppdateringer til denne modellen står høyt i fokus hos samsung.

Trekker også opp for min del at Nokian har ripebestandig display :)

 

Uansett, lykke til uansett hvilken du velger :)

 

Uff da, software-problemer er absolutt ikke noe jeg ønsker meg. Hvor lenge er det siden du opplevde dette, og hva slags type problemer er det snakk om? Jeg hadde selv 3 eksemplarer av 6280 en tid tilbake, som må være den ubestridte vinneren av alle telefoner med bugs! Så vil aller helst slippe å gjenoppleve det :)

"Horribelt dårlig" batterikapasitet, vil det si at den utlades før kvelden kommer emd tungt bruk?

 

program:

Nei, Innov8 har ikke OLED-skjerm. Men 2 dager er uansett mer enn jeg forventer av en slik telefon. Både N86 og Innov8 har for øvrig nøyaktig like store batteri, så jeg regner med at N86 trekker det lengste strået.

 

Ingar Stene: Ja, jeg ble veldig bekymret over at den hadde sunket såpass mye i pris. Det virket nesten som et "ryddesalg", der Elkjøp bare ville kvitte seg med alle modellene, og ikke ta inn flere. Men de har enda ikke fjernet den fra nettsiden, og fyren jeg snakket med hos Elkjøp sa at de kanskje fikk inn et nytt parti om en måneds tid. Så jeg har rett og slett ikke peiling på hva jeg burde gjøre, for jeg VIL ha Innov8 til den knallprisen! :D

Lenke til kommentar

Hei, batteritiden var så dårlig på samtlige 3 eksemplarer at ingen av de holdt lenger enn maks 12 timer med lite/middels bruk og 3g/bt/wifi avslått.

Med ustabil mener jeg f.eks at den henger i menyene, låser seg, problemer med kamera osv..

Det er ca 2,5 mnnd siden jeg hadde den siste telefonen og frem til det fikk ikke jeg oppdatert den.

Styr unna er mitt råd, men det er jo også enkelte som er strålende fornøyd med den.

 

Edit: "knallprisen" på Innov8 er kun 600 kr lavere enn du må ut med for N86, dvs at etter min mening var Innov8 kraftig overpriset da den kostet 5500kr.

Endret av kaffetørst
Lenke til kommentar

Jeg har aldri opplevd det kaffetørst sier om Innov8. Jeg synes den virker rask og flott i menyene. Og batteriet holdt da i alle fall i 2 dager ved vanlig bruk.

 

Jeg har opplevd Innov8 som supergod, og den får terningkast 6 hos Mobilen og terningkast 5 hos Amobil. Og jeg er i alle fall enig med dem.

 

Test her og her.

Endret av program
Lenke til kommentar

Hmm, er veldig usikker på om jeg skal kjøpe den eller ikke. Vil ha Innov8, men vil ikke gjøre noe dårlig kjøp, i form av at telefonen er full av bugs og så videre. Tror jeg får bare vente og se om den kommer på lager igjen, og så benytte meg av angreretten dersom den ikke fungerer godt. Men plutselig så kommer den aldri på lager heller, så da blir jeg nøtt til å gå for N86 :p Får bare se hva som skjer, tusen takk for alle innspill! :)

Lenke til kommentar

jeg har hatt min i 3 måneder,og ikke hatt noe spesielt problemer med bugs,og batteritiden er bedre enn nokia n95 8gb. Men har måtte restartet den noen ganger slik som jeg tar for gitt at man må gjøre med slike mobile dataer. Endel av 3d parts programmene som har ligget ute på symbian-freak.com har jeg ikke fått til å fungere,men det kan være like mye at det er fp2 av s60 3d edition. Ellers må du vite at xvid spilleren er litt slapp,men minnet gjør at man faktisk kan bruke symtorrent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...