Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Får ikke formatert hardisken!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så hvordan skal jeg da få formatert hardisken med vista på?

 

Prøv å start i sikkermodus for å formatere, om ikke det går kan du starte opp windows 7 installasjons platen (eller det du har win 7 på) å gå til der du velger hdd, der formaterer du og avbryter etterpå.

 

Men det er godt mulig at oppstartsinformasjonen ligger på C, om det gjør det må du reparere oppstarten etterpå.

Endret av minibig
Lenke til kommentar

Herregud. Fyren har sikkert ikke formatert systemdisken som Vista var installert på, men kun installert Win7 på den samme disken. Når han så formaterte systemdisken sin, der hvor han sikkert har installert BEGGE operativsystemene sine, så tryner det selvsagt. Det er en fordel å formatere disken nå man installerer et nytt operativsystem, med mindre man er avhengig av dual boot. Stakkars fyr som får råd som ikke stemmer over ens med hans oppsett.

 

Det han også kunne prøve om han har installert Win7 på en annen disk er å kjøre rep. konsoll, for så å kjøre "fix mbr".

Lenke til kommentar

Jeg brukte win 7 cden til å formatere hardisken vista var på, men når jeg hadde gjort det kom jeg ikke innpå noen os'er, og det er fordi som du NikkaYoichi sier at jeg formatrete systemharddisken. Da tok jeg å installerte win 7 på systemhardisken, og da tror jeg jeg skal få til å formatere den andre uten problemer?

 

og nå må jeg til å instalere alt på nytt...

Men nå fikk jeg det som jeg ville, så det går nok bra. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...