Gå til innhold

Ny bærbar, spesifikke ønsker og et enormt utvalg;)


Anbefalte innlegg

Min gamle Acer 1692 har vært en trofast følgesvenn i 4 år nå, men nå har jeg den i knestående. Jeg har ikke fulgt med så godt i markedet, men har noen konkrete krav. Kanskje noen som nettopp har pløyet igjennom markedet og opparbeidet litt oversikt kan hjelpe meg?

 

Behov:

 

Brukes mest til skole og filmtitting (derav spdif, VGA og HW støtte i GPU), noe billed (de og filmredigering (derav støtte for photoshop).

 

-Rimelig og holdbar;)

-Intel dobbeltkjerne med støtte for undervolting gjennom RMClock etc.

-SPDIF pass-through ut gjennom internt lydkort

-Skjermkort med HW støtte for HD materiale i H264 etc, gjerne også HW støtte i Photoshop (spesielt kommende utgaver, da dagens er laber)

-15,4", gjerne 4:3 format 15" (ikke høyere oppløsning enn 1280x800 eller 1280x1024)

-VGA ut (gjerne HDMI, men ikke krav)

 

Noen som har noen forslag!?

Endret av The Terminator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liker du så lav oppløsning? Hadde 1280:800 på min gamle, og syns det er helt forferdelig nå.

 

Jeg har prøvd høyere oppløsning på 15,4" skjerm, men blir bare sliten i øynene. Dot pitch på ca 0,25-0,26 passer best for meg.

 

 

 

Dell Studio XPS 16 har det meste av de men ikke SPDIF, den har 1080p RGB LED skjerm da. :D

 

Hmh, skal sjekke ut denne. Hvis den har PCMCIA spor så kan jeg bare bruke mitt noe slitne Creative ZS2 notebook kort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...