Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

win 7 "access denied"


Anbefalte innlegg

Jeg er administrator men kan f.eks ikke installere eller uinstallere programmer, stilte litt på uac (user accont control) og etter det så kan jeg ikke stille den tilbake, siden win7 sier at jeg ikke er administrator. men på brukeren min så står det at jeg er administrator!

 

hva skal jeg gjøre for å få tilbake kontrollen over pcen min igjen?

 

jeg kjører win 7 rc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

går ikke an å stille på uac, når jeg trykker på den knappen så skjer det ingenting:( irriterende dette her ass....

 

greit nok det med sikkerhet men dette er overdose!

 

Du kan prøve dette.

 

You're going to need to launch up in start up repair and then use that to revert back to a previous point in your system before you did all of these changes and it should be fine.

 

skal prøve, håper det går!

Lenke til kommentar

Fikk ett tips fra social.answers.microsoft.com forumet at jeg kan gå i sikkerhets modus og kjøre et virus søk på maskinen min, men jeg kan ikke installere avg fordi jeg ikke har "permissions" til å gjøre dette, prøvde å laste ned piratversionen av avg fra thepiratebay.com men når jeg skulle lagre avg programmet så fikk jeg ikke lov til å gjøre det pga permissions greia!!

 

At det går an! håper sikkerhetstullet blir redusert i den endelige versionen av win7.

men kan det være et virus som gjør dette?

Lenke til kommentar
går ikke an å stille på uac, når jeg trykker på den knappen så skjer det ingenting:( irriterende dette her ass....

 

greit nok det med sikkerhet men dette er overdose!

 

Du kan prøve dette.

 

You're going to need to launch up in start up repair and then use that to revert back to a previous point in your system before you did all of these changes and it should be fine.

 

skal prøve, håper det går!

 

går ikke, har ikke hatt noen tidligere "system restore"

Lenke til kommentar
prøvde å laste ned piratversionen av avg fra thepiratebay.com

 

Det er ikke tillat å snakke om sånt her.

 

 

Det skal finnes en skjult admin konto i win 7. Men vet ikke om det hjelper.

 

Er ikke sikkert du får til å aktivere den om du ikke har tilgang på de enkleste ting i windows.

 

Det enkleste ville vel være å reinstallere win 7.

Endret av minibig
Lenke til kommentar

ja stemmer vel det, først vil jeg si at jeg kjøper programvare/spill om jeg liker det, så jeg støtter ikke piratvirksomhet "uten grenser" nå som det er sagt så skal jeg prøve å installere win7 på nytt, men vil gjerne lage en partisjon til, har bare c:/

 

kan jeg bruke cmd for å gjøre dette?

Lenke til kommentar
Jeg er administrator men kan f.eks ikke installere eller uinstallere programmer, stilte litt på uac (user accont control) og etter det så kan jeg ikke stille den tilbake, siden win7 sier at jeg ikke er administrator. men på brukeren min så står det at jeg er administrator!

 

hva skal jeg gjøre for å få tilbake kontrollen over pcen min igjen?

 

jeg kjører win 7 rc

 

Ta en titt inne på itpro.no---> http://itpro.no/sok.php?domains=ITpro.no%3...%3A11&hl=no

Lenke til kommentar

etter en del tweaking og banning, så fant jeg det ut :)

 

gikk inn på sikkerhetsmodus, egenskaper på c: --> security --> edit ---> add --> advanced --> find now --> og så valgte jeg den øverste på listen der det stod administrator kdahlen. og da TOK jeg over pcen min:)

 

det hele startet med at jeg ikke fikk til å installere oppdateringer fra windows update og ting eskalerte seg fra der. nå virker windows update og alt er bare fryd og gammen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...