Gå til innhold

vaske nettverkskabel

Anbefalte innlegg

Skrevet

høres kanskje merkelig ut, men jeg lurer på om det går an å vaske en nettverkskabel? den har vert med på noen lan, åsså har noen fjomper sølt brus å diverse på den så den er **** så seig.. så derfor hadde det vert fint å vaska den, men kjett å ødelegge den også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Zalo eller Jif? Så lenge ledningen ikke er skadet, så kan du vel vaske den forsiktig med en klut med Zalo eller Jif.

Skrevet

det skulle gå greit det, men ikke bruk noe sterkere middel enn hva plast og kobber tåler

EDIT: regner ikke med du har tenkt å bruke den samtidig som du vasker den :wink:

Skrevet

Er sjeldent man trenger midler som skader plast og kobber for å fjerne saft,

Klut og børste og såpevann holder nokk i bøtte og spann ;):p

Skrevet
hvis endene eller noe blir bløte, å jeg venter til det tørker helt, burde gå greit det og?

Jeg ville absolutt unngå å vaske endene. Det kan fort bli sittende igjen noe vann som lager kortslutninger i kabelen.

Skrevet

Vaska min på ett datatreff. ha hadde den først blitt sølt cola på. så hadde folk trakka på den med skittene sko. Gikk på dass å dyppa den i vaskenm, gikk inn å plugga den i. funka fint det.

Trenger ikke no vaskemiddel.

Skrevet
Går fint å vaske en nettverkskabel, har faktisk gjort det selv. Pass på å vente med å bruke den til den har tørket da, kjedlig å kortslutte maskina...

Da hadde det blitt kjedelig... :lol:

Skrevet

er det jeg som ikke har forstått noe ironi her eller er det litt kort tanke gang hos noen her.....

hva med å ta en litt fuktig klut og dra kabelen gjennom den....... :yes: , værre er det ikke og man slipper å tenke over fucka kabel pga. vann.

Skrevet

Vask den med såpevann og bruk en ellerannen form for kontakt cleaner på endene slik at du får ut vannet. Eller enda enklere kast kabelen og skaff deg en ny.

Skrevet

vaska den nuh.. gikk fint.. tørka den å nå funker den som bare det...

ja kunne skaffa meg ny.. men det er liksom "kvalitetskabel" til 200 kr, kaster ikke bort 200 kr når det ikke er nødvendig.. :)

Skrevet
vaska den nuh.. gikk fint.. tørka den å nå funker den som bare det...  

ja kunne skaffa meg ny.. men det er liksom "kvalitetskabel" til 200 kr, kaster ikke bort 200 kr når det ikke er nødvendig..  :)

kvalitets kabel....er spiller ikke veldig stor rolle om du bruker en billig eller dyr....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...