Gå til innhold

Hjemmekinoanlegg


Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å kjøpe meg et hjemmekinoanlegg. Ettersom jeg ikke har særlig god erfaring med dette ber jeg om hjelp her.

 

Jeg har lett litt og har funnet noe. Tror jeg vil gå for et 5.1 system, men for all del, flere kanaler er ikke å forakte!

 

Anlegget skal primært brukes til å lytte til musikk. Egentlig all slags, men for det meste musikk med mye bass og trykk.

 

Her er det jeg har lett fram:

-------------------------------------------------

 

Forsterker: NAD T752 - 6998 kr

Fronthøyttalere: DALI AXS10K - 7996 kr

Bakhøttalere: B&W DM600 S3 - 2996 kr

Senter: ????

Signalkabel: Supra Y-Link signalkabel, 2m - 400 kr

Høyttalerkabler: ???

 

--------------------------------------------------

 

Vær så snill å ikke ta kabeldiskusjonen her. Jeg kan se på andre tråder. Grunnen til at jeg ikke har funnet høyttalerkabler er at jeg har litt dårlig tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bakhøyttalerne er en dårlig match til fronthøyttalerne (evt omvendt).

Å bruke gigantiske rockehøyttalere sammen med noen mikroskopiske Hifi høyttalere blir dårlig. DM600 vil drukne i lyd fra AXS10K og det eneste du vil høre fra DM600, er en svak gurgling.

 

Forsterkern er også på grensen til å være for svak for AXS10K. Hvis du ikke har råd til bedre forsterker og bakhøyttalere, er det best du jekker ned størrelsen på fronthøyttalerne et par hakk. Da kan du eventuelt kjøpe en god subwoofer senere når du får råd.

Lenke til kommentar

Dali AXS10k er ganske lettdrevne, egentlig, i forhold til hva man skulle tro. NAD T752 er en ganske grei forsterker... (Har disse selv. :D )

Du kan jo alltids finne noen stereo-forsterkere og legge til etterhvert som du blir ekstrem... :smile:

 

Velg kanskje noen mindre Dali-høyttalere til bakhøyttalere..? Selv har jeg et par Dali 103 bak. Lyden er fortreffelig i blant annet spillet Delta Force Black Hawk Down.

 

Etter å ha titta litt, så vil jeg kanskje tro at f.eks. DALI 3003 hadde vært bra til bakhøyttalere. Vet at lyden på 5005 ihvertfall er ganske så super. (Eldste lillesøstra mi har slike.)

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte på var å kjøpe en surroundforsterker, fronthøyttalere og kabler i begynnelsen. Så etterhvert kan jeg oppgradere. Kanskje en NAD C270 effektforsterker?

 

 

-------------------------------------------------

Forsterker: NAD T752 - 6998 kr

Fronthøyttalere: DALI AXS10K - 7996 kr

Bakhøttalere: DALI 3003 - 2996 kr

Senter: ????

Signalkabel: Supra Y-Link signalkabel, 2m - 400 kr

Høyttalerkabler: ???

 

eventuell oppgradering: NAD C270 effektforsterker

--------------------------------------------------

 

Noen som har tips til senterhøyttaleren?

Lenke til kommentar

Heh et rent DALI og NAD system.... Høres brukbart ut.

 

-------------------------------------------------

Forsterker: NAD T752 - 6998 kr

Fronthøyttalere: DALI AXS10K - 7996 kr

 

Bakhøttalere: DALI 3003 - 2996 kr

Senter: DALI C1000

Signalkabel: Supra Y-Link signalkabel, 2m - 400 kr

Høyttalerkabler: ???

 

eventuell oppgradering: NAD C270 effektforsterker

--------------------------------------------------

 

Blir det flytting av luft med dette anlegget da?

Lenke til kommentar
Du burde ta en titt på Harman Kardon sine forsterkere. De er gode.

 

Ikke fullt så gode. Og man må vel gjerne også kjøpe disse hos HiFiCenterKjeden..? (Og nevnt kjedes butikk i Tromsø er ihvertfall verdt å styre HARDT unna. De er faktisk verre enn en rimelig ille Elkjøp-butikk...)

 

Dyre. Ikke fullt så gode. Og på feil butikk.

 

yNx: Dra på Klubben og lytt til det! Og fortell om det etterpå!

Lenke til kommentar
Du burde ta en titt på Harman Kardon sine forsterkere. De er gode.

 

Ikke fullt så gode. Og man må vel gjerne også kjøpe disse hos HiFiCenterKjeden..? (Og nevnt kjedes butikk i Tromsø er ihvertfall verdt å styre HARDT unna. De er faktisk verre enn en rimelig ille Elkjøp-butikk...)

 

Dyre. Ikke fullt så gode. Og på feil butikk.

 

yNx: Dra på Klubben og lytt til det! Og fortell om det etterpå!

 

Harman Kardon er meget gode forsterkere til hjemmekino. De er strømsterke og gir en dyp og fyldig bass med god kontroll

I tillegg får de fram detaljer i lydbildet på en ryddig måte.

Til Hi-Fi bruk finner du nok bedre forsterkere i samme prisklassen.

 

Man trenger da overhode ikke å kjøpe disse forsterkerne på HifiCenteret, jeg kjøpte min på nett til en betydelig lavere pris enn det de kan tilby.

 

Kan tildels være enig med deg i at butikken i Tromsø bør ta en titt på kundebehandlingen sin, kjøpte dvd spiller derfra og vel........ :x

Lenke til kommentar

Med en så uryddig og usikker selger som opplevde på HiFiCenterKjeden i Tromsø, så har de mista meg fullstendig som potensiell kunde i maaaange år framover. Vonde minner... (Men tror det er bedre å kjøpe DVD-spiller der enn på Prix. Strengt tatt.)

 

Og til HiFi-bruk er vi nok enige om at ja, det finnes bedre ting. Men til å drive store høyttalere og spille høyt, så går vel Harman Kardon ann.

(Når sant skal sies, så står det en gammel Harman Kardon stereo-forsterker nede i stua her, og den spiller meget godt.)

Lenke til kommentar

hvor ble det av denon??

 

Jeg har dette!

 

Denon 3802

Dali axs 5000

paradigm center husker ikke hvordan (har i hvertfall to 6.5") centeren er viktig i hjemmekino

mission 701 (LEKRE HØYTALERE) som bakhøytalere

Paradigm cinema som sidehøytalere

Prøver å unngå sub..

 

du sier at du vil ha mye basstrykk.. hva med cerwin vega v12f http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=...47&product=V12F

 

de gir i hvertfall mye trykk.. og den forsterkeren jeg har kan i hvertfall drive dem lett. De er lettdrevne så det er ikke så store krav til forsterker, MEN ved for liten forsterker kommer de skumle forvregningene, man kan spille høyt og slik, men når lyden blir litt forvrengt tåler ikke høytalerne så mye..

 

Hvor mye penger hadde du tenkt og bruke? (mulig du har sagt det tidligere)

 

Det er lurt og kjøpe høytalere fra samme høytaler serie. De er proposjonert opp mot hverandre. legg penger i forsterker det er den som du har mest igjenn for..

 

Lykke til med ditt høytaller kjøp. :yes:

Lenke til kommentar

Hei der!!

 

Jeg har ikke valgt cerwin vega.. og det er heler ikke uten grunn..

Jeg bare foreslo den.. Siden han ønsket seg en høytaler mad masse basstrykk.. Axs10k er noen suverene høytalere.. De ønsker jeg meg.. De tar virkelig over etter de gode gamle 909. Det er mer enn nok trykk i dem. De kan jo brukes til andre ting enn høy party musikk med dårlige brente cd'er oxo..

Lenke til kommentar
Da det ser ut til at økonomien er i orden, vil jeg helt klart anbefale deg å ta en titt på: http://www.patos.no etter høytalere for med basic500 i front og basic400 bak så slipper du sub for å få ting til å ramle ned fra kjøkkenhylla, og du bør helt klart vurdere en harman/kardon forsterker....

 

yNx ønsker seg vel ikke subwoofer, etter det jeg kan se i denne tråden..?

 

*Ønsker seg et nytt lydkort*

Lenke til kommentar
Jeg har et bra forslag som jeg satt opp til en kar .. kom på 15.400 kr ..  

 

+ frakten da..  

 

http://tilbud.avimport.net/kennethb/  

 

Ordentlig 6.1 Opsett med kraftige høytalere foran og bak .. center foran og bak + en god sub, og litt diverse kabler.. eneste er jo høytalerkablene kan forbedres en del .. men han hadde ikke mer penger.

 

Det er iaffal mitt forslag :)

 

bra forslag dette. har herren tenkt på bruktkjøp? kjøpte nettopp b&w dm 602 s2 med soudstyle stativer. disse tror jeg passer bra til bakhøyttalere.

har forrseten rxv 630 rds fra yamaha. denne kan jeg annbefale på det sterkeste.

Ser jo at du mangler dvd eller cd spiller. dette kan jo også kjøpes brukt.[/url]

Lenke til kommentar
Å mene at H/K ikke er bra...det kan jeg være enig i. Det er sinnsykt BRA.

 

Gikk selv til innkjøp av HK reciver og DVD spiller og er særdeles fornøyd med begge. Har HK DVD 25 (suverent bra spiller).

 

Og en AVR 3550 reciver (som jeg også er meget godt fornøyd med, når det blir tid for oppgradering så skal jeg ha en av storebrødrene til denne forsterkeren).

 

Å i tillegg så har HK ett særdeles pent design.

 

Hvis du vil ha tester av HK sine produketer,,,, vel google

:o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...