inaktiv000 Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Jeg bruker tabbed browsing, og dersom jeg åpner Opera mens det allerede kjøres, åpnes bare en ny tab. Jeg ønsker derimot at dette skal føre til et nytt vindu (bruker flere virtuelle desktops, og hvis jeg må starte nytt vindu innenfra Opera må jeg drive å flytte mellom desktops..) Går det an?
inaktiv000 Skrevet 10. september 2009 Forfatter Skrevet 10. september 2009 Godt svar på et annet spørsmål Hvis jeg ikke var klar nok: når jeg starter Opera for andre gang, skal det åpnes et nytt vindu, ikke ny tab.
jH- Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Du har jo alltids innstillingen "Åpne vinduer i stedet for faner," under Verktøy - Avansert - Faner - Flere innstillinger for faner. Den vil sørge for at du får det du spør om, og du kan bruke Ctrl-T som normalt, men hvis du trykker på en link som vanligvis ville åpnet en ny fane, vil den nå åpne et nytt vindu istedenfor.
Ayb Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 (endret) Ja nei, ctrl+n vil kanskje ikke gjøre det mulig å få det nye vinduet inn i det andre skrivebordet. Edit: Det du vil er nok ikke mulig. http://www.opera.com/support/kb/view/67/ Running multiple instances/browsers It is not possible to run multiple instances of Opera at the same time. If you try to start Opera again when Opera is already running, the only thing that will happen is that the running Opera opens a new tab. If you just want to open a new browser window, you can select File > New window, or press Ctrl+N. Endret 10. september 2009 av Ayb
trygveaa Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 (endret) Legg til -newwindow (linux) eller /newwindow (windows, men er ikke sikker på om det virker i windows) på slutten av pathen i snarveien til opera. Endret 10. september 2009 av trygveaa
inaktiv000 Skrevet 10. september 2009 Forfatter Skrevet 10. september 2009 Takk for svar! Jeg kan nok ikke endre oppførselen til tabs, da jeg bruker dette hele veien (og det ligger nok ganske dypt i ryggmargen ) Jeg så -newwindow, men det finnes dessverre ikke tilsvarende til Windows-versjonen Da blir alternativet å åpne en for hver desktop, eller vise samme på alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå