Gå til innhold

Canon Pixma MP620 og blekkforbruk...


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt meg en ny Canon Pixma MP620. Er stort sett fornøyd med den, men synes den bruker veldig mye blekk. Så nettopp at den svarte blekkpatronen (den største) allerede er blitt halvtom!! Da har jeg skrevet ut noen testbilder (maks 10 bilder), på fotopapir og vanlig papir. Jeg har dessuten skrevet ut kanskje 50 ark med hovedsaklig svart tekst tilsammen. Dette kan umulig være normalt forbruk eller har jeg fått en patron som har mindre blekk enn normalt..? Den viste fullt nivå da jeg startet å bruke den første gangen, men har minket i større tempo enn forventet.

 

Hvis noen andre har erfaringer med blekkforbruket til denne skriveren setter jeg pris på å høre hva dere har erfart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når maskinen er ny så går det gjerne mer blekk under renseprosessen under oppstart, det er heller ikke en hemmelighet at noen produsenter sender med halvfulle patroner. Det å skrive ut bilder sliter også ekstra på patronene.

 

Uansett hva du gjør, så kjøp orginale patroner. Et hott tips er shopping4net.com som er ganske rimelige.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

- Ikke slå av og på printeren i tide og utide. La den heller stå på enn av om du bruker den daglig.

- Print med "økonominstilling" når du printer dokumenter og vanlig grafikk fra f.eks dokumenter og internett.

- Ikke print ut et ark av gangen for så å printe et nytt tre minutter senere. Dette gjør at printeres tømmer blekket ut av printerhodet og må hente nytt blekk > dårlig blekkøkonomi.

 

Det er ingen hemmelighet heller at Canon har gått fra 11-12ml til 9 ml i patronene sine etter oppgraderingen fra CLI-8-serien til den nye 520/521-serien. Canon leverer fulle patroner i settet med blekk som følger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...