Gå til innhold

virtuell pc på hjemmeside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.. jeg ønsker en sak jeg kan ha en iso på siden min og den runner der nesten som i virtualbox og jeg kan installere den på siden og entre siden skrive bruker navn og pass i htaaccsees og komme inn på den fila.. det ville vært fint til weblagring osv :) takk til aLLE som svarer

Tror du mener eksternt skrivebord?

Lenke til kommentar
Hei.. jeg ønsker en sak jeg kan ha en iso på siden min og den runner der nesten som i virtualbox og jeg kan installere den på siden og entre siden skrive bruker navn og pass i htaaccsees og komme inn på den fila.. det ville vært fint til weblagring osv :) takk til aLLE som svarer

Tror du mener eksternt skrivebord?

ja :) kan du hjelpe meg med det??

Lenke til kommentar

Først trenger du en server (fysisk eller virtuell). Du kan også leie en server av en tilbyder.

I begge tilfellene er du avhengig av at maskinen er på Internett med en fast IP-adresser eller en DynDNS-tjeneste.

Om du gir mer konkret informasjon om hva slags Operativsystem du vil ha, om du skal ha denne serveren hos deg selv eller om du skal leie en server som står hos en tilbyder osv. er det lettere å gi noe konkret informasjon.

Hvis ikke kan du bruke Google og søke på "Remote Desktop".

Lenke til kommentar
Om du gir mer konkret informasjon om hva slags Operativsystem du vil ha, om du skal ha denne serveren hos deg selv eller om du skal leie en server som står hos en tilbyder osv. er det lettere å gi noe konkret informasjon.

jeg vil ha windows xp på den eksterne pcen og om det går ann og få det inn på domene mitt eller hva jeg må gjøre

domene: bendiksverden.net (reg. hos one.com)

Lenke til kommentar

OK, da regner jeg med du har maskinen stående hos deg.

Har du fast IP-adresse?

Hvis du ikke har det, må du ha en dynamisk DNS-klient, som kan oppdatere med korrekt IP hver gang denne skifter.

Eks: DynDNS

Deretter må du aktivere "Eksternt Skrivebord" i Windows XP Pro. Dette gjør du på følgende måte.

Høyreklikk på "Min Datamaskin"

Velg Egenskaper

Velg fliken "Eksternt Skrivebord" (eller tilsvarende, har ikke XP her).

Der ser du hva du må huke av. Der kan du også gi tilgang til andre brukere enn "Administrator".

Lykke til.

Lenke til kommentar
OK, da regner jeg med du har maskinen stående hos deg.

Har du fast IP-adresse?

Hvis du ikke har det, må du ha en dynamisk DNS-klient, som kan oppdatere med korrekt IP hver gang denne skifter.

Eks: DynDNS

Deretter må du aktivere "Eksternt Skrivebord" i Windows XP Pro. Dette gjør du på følgende måte.

Høyreklikk på "Min Datamaskin"

Velg Egenskaper

Velg fliken "Eksternt Skrivebord" (eller tilsvarende, har ikke XP her).

Der ser du hva du må huke av. Der kan du også gi tilgang til andre brukere enn "Administrator".

Lykke til.

Han vil jo ha det opp i nettleseren, jeg ville anbefalt tightvnc enklere blir der ikke. og der kan du velge om du vil bruke en dedikert klient eller en nettleser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...