Gå til innhold

Lyd fra PC - til TV via HDMI. Acer L5100. Ingen lyd. *LØST*


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nylig kjøpt med en Acer L5100.

 

Det aller meste er oppe og går, bortsett fra en viktig ting: LYDEN!

 

Jeg har koblet opp denne maskinen til min 42 tommer Philips via HDMI.

 

Jeg får bilde, men som sagt: ingen lyd.

 

Jeg har forsøkt å søke litt rundt i forumet, endret litt innstillinger (og endret tilbake igjen) men det er fortsatt like dødt.

 

 

Per nå ser lydinnstillingene det slik og slik ut:

 

483627.jpeg

483629.jpeg

 

Maskinen har følgende spekifikasjoner:

Prosessor Athlon 64 X2 5000

Minne 4096MB

Harddisk 1000GB

Skjermkort AMD

Lydkort High-definition audio med 7.1-channel audio support

Optisk enhet DVD-RW Slot-in

Kortleser 1 x Mini-PCI Slot, 1 x Mini-card slot

Programvare Windows Vista Home Premium Norsk, Antivirus (3 md. fri bruk), Adobe Acrobat Reader,CyberLink PowerDVD®, NTI CD-Maker™ Gold

USB porter 6

DVI 1

HDMI 1

 

Når det gjelder skjermkortet står det at det er et "ATI Radeon X1250" i enhetsbehandling under "skjermadaptere"

 

Vet at kabelen støtter 1.3-standarden, så vil derfor tro at dette ikke er der problemet ligger.

 

Maskinen kjører Vista Home Premium.

 

Noen som vet hva som skal til for å få litt lyd ut av denne stakkars maskinen ?

 

Edit: Var litt rask på avtrekkeren og publiserte før jeg hadde skrevet ferdig

Endret av karlmt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du kjørt lydtest fra der du velger lydenhet? mulig skjermkortet kun støtter bittstreaming. (ikke har noe lydkort, men kan sende bittstreams.)

 

 

(Ikke at jeg helt skjønner hva du mener med bittstreaming) Men jeg har trykka på alt som heter lydtest og det er fortsatt like dødt

Lenke til kommentar
har du kjørt lydtest fra der du velger lydenhet? mulig skjermkortet kun støtter bittstreaming. (ikke har noe lydkort, men kan sende bittstreams.)

 

 

(Ikke at jeg helt skjønner hva du mener med bittstreaming) Men jeg har trykka på alt som heter lydtest og det er fortsatt like dødt

 

Regner med at hdmi utgangen på pcen er en kobling fra dvi, dermed ingen lyd via hdmi utgangen. Du har nok minijack inngang på tven, så du må bruke egen kabel for lyd.

Lenke til kommentar
kommer helt ann på skjermkortet ditt. er noen få pinns i dvi kontakta som er reserved. som skjermkort produsentene kan bruke til hva de vill. inkludert lyd om man bruker dvi-hdmi

Da vil jeg kontrolere om jeg har mulighet til dette selv :p

Selv har jeg ikke behov for det, men det er vel ikke mulighet for lyd gjennom DVI på stasjonære? greit å være sikker..

Lenke til kommentar
som jeg sa i posten over..

 

alle hd kort fra ati har muligheten så lenge produsentene følger referansedesign

 

Jeg har power color hd4870x2... Tror dere jeg får lyd via hdmi der? På eska til kortet står det at det støtter lyd opp til 7.1... Men vet ikke om det er via dvi eller den utgangen mellom dvi kontaktene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...