Gå til innhold

noen så kan hjelpe med kjøp av en ny multicom laptop med eller uten fsb prossesor?hva er forskjellen?


stray

Anbefalte innlegg

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....100561%3bfl%3a0

 

hei tenkte jeg skulle kjøpe denne laptopen men er litt usikker på vilke komponenter jeg skal velge

 

hva er forskjellen på ytelsen på disse 3 prossesorene og er de to dyreste vært det med tanke på pris vs ytelse?, lurer også på hva som er dealen med fsb

 

INTEL CORE 2 DUO P9700 2.8GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 25W [+521,-]

INTEL CORE 2 DUO T9600 2.8GHz 1066MHz 6MB cache 35W

INTEL CORE 2 QUAD Q9000 2.0GHz 1066MHz 6MB cache 45W [+538,-]

 

Jeg vuderer også å gå for det dyreste skjermkortet, men også her er jeg litt usikker på om det er vært de ekstra 1500 kr.

 

NVIDIA® GeForce® GTX 260M 1024MB DDR3 skjermkort

eller

NVIDIA® Quadro® FX2700M skjermkort (for grafisk bruk) [+1 479,-

 

Pcen skal brukes til litt gaming, men jeg kommer også til og bruke den til litt grafisk arbeid og modulering/simulering i studiesammenheng, mulig det er en fordel med litt ekstra krutt da..?

 

Ellers har den litt dårlig batteritid men det var ikke mulig og få et bedre batteri, noen så vet om en pece med liknene specs som har et bedre batteri, jeg føler batteri tiden går veldig ned når man går opp på pc specsa, men dette henger vel sammen.

 

Vet noen om en pcs som er kanon og et mye bedre kjøp en denne så er det bare med og komme med en annbefaling, skulle gjærne hatt en mellomting, noe med bedrebatteri tid, men også en bra prossesor og et fint skjermkort.?

 

mvh anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle prosessorene har lik FSB, altså 1066FSB.

Du vil få best batteritid med den prosessoren med 25W, bruker minst strøm av de tre, noe av grunnen for at den er dyrere enn den i midten. Så vist du er litt opptatt av best mulig batteritid, så er den med 25watt valget.

 

Tror Core 2 Quad vil yte best, vist du skal kjøre tunge programmer eller kjøre veldig mange programmer samtidig. Men ved mer "normalt bruk", kjøre ett krevende program av gangen, så tror jeg de vil yte ganske likt.

 

Ville valgt det rimeligste skjermkortet, men det kommer selvsagt ann på åssen spill du skal spille, men for og gi deg en liten anelse hvordan GTX 260m presterer:

 

Crysis Warhead: 1024x768, Enthusiast: 26.7 fps -> playable

World in Conflict: 1680x1050, Very High: 22.0 fps -> no shooter, therefore playable

Far Cry 2: 1680x1050, Very High, 2xAA: 42 fps -> fluently playable

Call of Duty 5: 1680x1050, 2xAA: 49 fps -> fluently playable

Call of Duty 4: 1680x1050, 4xAA: 65 fps -> fluently playable

Left 4 Dead: 1680x105, high, 4xAA: 60 fps -> fluently playable

 

 

Jeg vet ikke åssen krav det er til skjermkort for grafisk arbeid dessverre.

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...