Gå til innhold

Bærbar; Vits å oppgradere fra 2GB til 4GB OCZ til kun 650 kr?


Ozwald

Anbefalte innlegg

Pcen begynner/har alltid gått treigt, og nå har jeg sett meg lei. Av den grunn tenkte jeg å oppgradere RAM. Desverre har de lite utvalg av SO-DIMM i Norge, og det som passer min prisklasse best er

4GB OCZ Tech PC38500 DDR3.

Dette ligger på 650 kr i Norge(Amentio), mens det ligger på kun 30 dollar i USA!

30 dollar synes jeg var latterlig billig, og lurer da på om dette er noe vits i å kjøpe i det hele tatt?

vil det være noe merkbar ytelses forbedring for meg å ta dette billige rammet?

Eller bør jeg skaffe meg et dyrere ram fra f.eks USA?

 

 

Jeg vil nødig bestille fra USA ettersom det erfaringsmessig ofte er feil på RAMbrikker, og det da blir et helsikke å få nye..

 

Fra før har jeg;

2GB DDR3 PC3-8500 533MHz(

 

Bør jeg kjøpe det?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definer vits... Om du tenker på ytelse så er RAM ytelsen stortsett bare tull og tøys fra enkelte.

Eneste er desktop hvor raskt minne over CPUens standard FSB er verdt å vurdere og da er grunnen at du skal overklokke, skal du kjøre standard uten noe fiks fanteri så kjøper du etter FSB'en på CPUen.

Lenke til kommentar
Definer vits... Om du tenker på ytelse så er RAM ytelsen stortsett bare tull og tøys fra enkelte.

Eneste er desktop hvor raskt minne over CPUens standard FSB er verdt å vurdere og da er grunnen at du skal overklokke, skal du kjøre standard uten noe fiks fanteri så kjøper du etter FSB'en på CPUen.

 

vits: vil jeg merke stor forskjell på ytelse kontra om jeg bare beholder de 2GB, eller vil jeg merke markant bedre ytelse om jeg høyner prisklassen?

 

Med andre ord for meg som skal ha det i bærbar har ikke pris særlig mye å si så lenge det er 4GB?( ettersom jeg ikke skal overklokke)

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...