Gå til innhold

Hvor mye er denne treårige spill PC'en verdt?


Anbefalte innlegg

Kjøpte pc for 4 år siden. Brukte 19000;-

Har kostet på den 8-9 tusen i senere tid. Denne selger jeg til min bror for 2500kr. Og den er ganske mye bedre enn din. Har 8800gts 640mb skjermkort, amd 4400+, mist 500w psu, asus a8n-sli deluxe hk, 2gig kingston ram osv. 2500kr er kanskje litt mye for den, men brodern betaler, så da kan jeg ikke klage! :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke garanti på den, og da synker prisen veldig. Det er jo også noe man trenger mer på en eldre og sliten PC enn på en ny PC. I tillegg er ikke dine komponenter i nærheten av de billigste nye komponentene. Selv om viftene er dyre, er de utslitte.

 

Vil også si at det er stygt gjort å selge PCer så ovepriset. Å prøve og lure folk liker jeg ikke. I alle fall ikke så grovt.

Endret av program
Lenke til kommentar

Hey, har du bildet av kabinettet?

 

eller så slenger jeg meg på de andre og sier rundt 2000kroner, men finnes vell entusiaster der ute som er villige til å betale mere tenker jeg, uten at jeg er noen ekspert i dette, det beste rådet er vell å finne et bruksområde du selv kan bruke pc'n i feks HTPC, eller server

Lenke til kommentar

Jeg mener dere tar feil hele gjengen.

Selger du den i deler vil det som regel bare være folk som har peiling på data, (som kanskje argumenterer for en lavere pris fordi det tross alt er såppas gammelt)

og du vil nok samtidig måtte vente en stund før du får solgt alt.

I motsatt fall er det sikkert mulig at det kan brukes som et argument at prisen bør være høyere, siden det er såppas gammelt...

 

Men uansett, Ola Nordmann har som regel ikke nok kunnskap til å reparere en pc, så da kjøper han heller enn ny, evt en brukt en som virker.

Og de som kjøper brukt, har som regel så lite peiling uansett at de er fornøyde så lenge den virker.

 

Dette med svindel:

Å argumentere for et kjøp (som selvsagt er fakta) har da vel aldri vært kategorisert som svindel, så lenge man opplyser om vesentlige feil, for i dette tilfellet; en datamaskin (?)

 

Selv om man sier at den tilsammen har kosta 23.000, og "bare" er 3 år gammel, så er det da vel uansett ikke svindling, så lenge opplysningene er sanne?

Ofte så ser jeg folk skriver på Finn: "Selger pga flytting". I mange tilfeller er det nok sant, men ofte så tror jeg også det er pga at selgeren rett og slett synes salgsvaren er dårlig, stygg, eller er rett og slett lei den.

Men så vidt jeg vet, er man ikke pliktig til å fortelle dette...

Man er heller ikke pliktig til å fortelle at man faktisk selgere den pga flytting, men det er jo ofte hensiktsmessig å opplyse om det for selgeren.

 

Men det skal sies, selv om du riktignok ikke er "pliktig" til å oppgi informasjon, (bortsett fra eventuelle feil og mangler) så vil jeg anta at det blir svindel hvis du ikke oppgir riktige opplysninger etter forespørsel fra kjøper...

 

 

Tilbake til selve Topic igjen:

Jeg ville gått for å selge den på finn, og satset på en lapp eller to mer enn det som er rimelig.

Mange av de som ikke har peiling på data kjøper nok gjerne på Finn, fordi de naturlig nok tror de vil få mer for pengene enn hvis de kjøpte en ny...

Endret av FredrikUG92
Lenke til kommentar
Største feilen du har gjort er å vente 2-3 år med å selge..

 

Ja det kan du si om igjen. Jeg skal aldri kjøpe PC eller bruke Windows igjen. Jeg har sett lyset. Det å kjøpe spill PC gir en utrolig kortvarig glede, og i motsetning til andre taktiske nerder, hadde jeg ikke lyst til å selge den etter et halvt år for å kjøpe noe bedre. Du får liksom et stolthetsforhold til noe du har bygget selv, og da er det synd PC markedet utvikler seg så grassat fort, og i mange tilfeller, unødvendig og lite hensiktsmessig fort.

Lenke til kommentar

Hvorfor mener du at det er unødvendig og lite hensiktsmessig? Det er jo bra at det utvikler seg. Nå må vi ikke begynne å tenke som IE gjengen!

 

Og folk som bruker IE, ikke ta kommentaren over så personlig. Det er bare fakta at IE er dårlig til å følge standarder, og er en skkkelig sinke innen nettlesere. (Jeg ber om at dere lar være å kommentere det :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...