amish Skrevet 6. september 2009 Skrevet 6. september 2009 Heisann.. Jeg har et Sennheiser HD555(8ohm tror jeg), som jeg kjører via et Creative xtremeMusic lydkort. Bruker ca25-50% i windows for å få grei lyd. Så spørsmålet mitt er om det er noe vits for meg å kjøpe en forsterker til headsettet da? Blir ikke jeg nødt til å ha volumet veldig lavt på pcen for at det ikke skal bli farlig høyt ut av forsterkeren? Vet ikke om det er noe forsterker i lydkortet mitt, så jeg lurer om det blir noe spesiell forskjell med en forsterker. Takker for svar.
Evil-Duck Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 (endret) Joda det er en forsterker i lydkortet ditt , vist ikke hadde du ikke fått lyd angåande volum skal aller helst volumet på lydkortet ditt stå på helt fult , så skal du justere lyden med den eventuelle eksterne forsterkeren. Nå er ikke Sennheiser HD555 noen særlig tungdrevne headphones så å kjøpe en ekstern forsterker til disse er kansje litt overkill. Vil sikkert hjelpe litt på , men ikke så mye . Om du virkelig er ute etter godlyden må du nok både invistere i forsterker og DAC som fort kan bli litt mye penger å bruke på såpass billige klokker. Mvh Evil-Duck Endret 7. september 2009 av Evil-Duck
amish Skrevet 8. september 2009 Forfatter Skrevet 8. september 2009 Får vel bli en anen gang da Akkurat nå har jeg ikke råd til et dyrt headsett, og dag + forsterker. Spare spare. Men takk for svaret. Og fant ut at det var 50ohm ikke 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå