ATI vs GeForce Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 hei Jeg kjøpte for en liten stund siden en Acer Aspire hos elkjøp. Grunnen var at jeg trengte en pc til å ta forelesningsnotater på, samtidig som den kunne kjøre en del spill ganske greit. Jeg trodda da at jeg hadde sånn noenlunde peiling på data siden denne har en Intel Core solo 1,4ghz, ATi radeon HD 4330, 4gb ram, og kjøpte denne. Det viser seg at den ikke klarer å dra 4 år gamle spill på low settings en gang, veldig my lag og hakking. Tenker egentlig å investere i en stasjonær pc(gamer pc). Men jeg kan få levert tilbake laptopen uansett om jeg har installert windows 7 på den? Det vanlige vista ligger fortsatt på den dog, ingen ting er slettet.
stonebro Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 (endret) Er du innenfor tidsgrensa for returretten skal du få levert den tilbake. Restore den til fabrikkinnstillinger først. At du faktisk installerer ting på maskinen har selvsagt ingen ting å si da dette er normal bruk. Endret 5. september 2009 av stonebro
lur4d Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 med 1,4 ghz cpu så bør du ikke forvente så mye... hadde jeg vært deg så hadde jeg bare formatert pcen å levert den inn.
ATI vs GeForce Skrevet 5. september 2009 Forfatter Skrevet 5. september 2009 Nettopp, var dum nok til å tro at denne faktisk dro noen spill også. Kan liksågodt da utvide de 7000 kr jeg betalte og heller kjøpe meg ny stasjonær
stonebro Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Nettopp, var dum nok til å tro at denne faktisk dro noen spill også. Kan liksågodt da utvide de 7000 kr jeg betalte og heller kjøpe meg ny stasjonær Hva i alle dager slags PC var det du betalte 7000 for hvis den bare har en 1.4 GHz CPU, som ikke engang er dualcore, og et rimelig lowend skjermkort? Høres ut som raw deal spør du meg. Til sammenligning koster ACERs 5935G 7995,- kroner og kommer med GT240M og 2.1 GHz dualcore - denne drar Crysis på high fullt ut spillbart.
ATI vs GeForce Skrevet 5. september 2009 Forfatter Skrevet 5. september 2009 Er du seriøs nå? For da føler jeg meg isåfall rund lurt av elkjøp selgeren som påsto at dette var en rask pc som dro dagens spill.. MEN, en annen sak: Med denne fikk jeg gratis Windows 7. Dette har jeg da bestillt. Men under bestillingen måtte jeg skrive in serial nummeret til laptopen. Hva skjer viss jeg leverer den inn? Jeg får fortsatt lovlig windows 7 i posten, men hva skjer med neste eier eller noe sånn? Bruker han samme serial nummer på laptop vil han kunne få gratis windows 7 da? Litt forvirrende ja veit Bruker en nedlasta versjon av Windows7 nå, som må aktiveres innen 30 dager. Og til opplysing har jeg bare lovlige, kjøpte OS... Windows 7 på laptop var bare en test om den ble raskere enn vista som var OS fra før.
stonebro Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 (endret) Er du seriøs nå? For da føler jeg meg isåfall rund lurt av elkjøp selgeren som påsto at dette var en rask pc som dro dagens spill.. Da har du blitt rundlurt. En PC med 1.4GHz single-core CPU og et HD4330-kort klarer ikke å kjøre dagens spill overhodet. Hvilken PC var det? Stusser spesielt på CPUen da denne var meget svak. Jeg kjøpte maskin til 8000 for 2 1/2 år siden som har mye bedre CPU og også bedre grafikkort enn det du opplyser her. Skal du kjøpe bærbar i disse dager, pass på at det ikke er en utgående versjon til blodpris du kjøper da 2010-utgavene fra de fleste produsenter kommer i løpet av September og Oktober. Selgerne på Elkjøp har ofte dårlig kunnskap om bredden i produktene de tilbyr og noen av dem lirer nok gjerne av seg ting som er direkte feil. Har ihvertfall opplevd det selv en del ganger. Når det gjelder det med serialnummer på Laptop vs Win7 vet jeg ikke, men vil tro dette er noe som ordner seg med evt. en telefon til Microsoft. Endret 5. september 2009 av stonebro
ATI vs GeForce Skrevet 5. september 2009 Forfatter Skrevet 5. september 2009 Ok skal leveres inn snarest på manda Takk skal dere ha for all hjelp
s0lberg Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Regner med at det er denne maskinen trådstarter har: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=484989 Dette er en god maskin, men ikke til spilling! Den maskinen du har, har kun en enkelkjerna cpu, så er ikke mye krutt å hente ut av den. Men igjen, du har kanonbra batteri levetid på denne pcen. Den pcen du har kjøpt, har vel fått terningkast 6 hos pc-world, ikke på grunnlag av den treg de siste spillan på high grafikk, men på grunn av den er lett, lang batterilevetid osv. Timeline serien til acer, er ikke spillemaskiner, det er skolemaskinern.
ATI vs GeForce Skrevet 5. september 2009 Forfatter Skrevet 5. september 2009 Men med sammenligning med ACERs 5935G 7995,- kroner, som en sa litt over her, hvordan er den i forhold da?
EivindS_ Skrevet 5. september 2009 Skrevet 5. september 2009 Sinnsykt mye bedre til spill og applikasjoner som krever det en normal laptop yter. Den har såklart dårligere batteri og veier nok mer.
ATI vs GeForce Skrevet 5. september 2009 Forfatter Skrevet 5. september 2009 Tror jeg legger på en tusenlapp og investerer i denne da..
ATI vs GeForce Skrevet 7. september 2009 Forfatter Skrevet 7. september 2009 (endret) Nettopp, var dum nok til å tro at denne faktisk dro noen spill også. Kan liksågodt da utvide de 7000 kr jeg betalte og heller kjøpe meg ny stasjonær Hva i alle dager slags PC var det du betalte 7000 for hvis den bare har en 1.4 GHz CPU, som ikke engang er dualcore, og et rimelig lowend skjermkort? Høres ut som raw deal spør du meg. Til sammenligning koster ACERs 5935G 7995,- kroner og kommer med GT240M og 2.1 GHz dualcore - denne drar Crysis på high fullt ut spillbart. Denne pcen har ikke elkjøp inne, men.. hva er egentlig forskjellen på disse: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=108404 5935G http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485014 5739G I tillegg står det f.eks i beskrivelsen fra Komplett at den har "NVIDIA GeForce GT 130M", mens i denne reviewen - http://www.notebookcheck.net/Hands-On-Acer...ew.18838.0.html - står det at den har Geforce GT 240M from Nvidia.. What??? Endret 7. september 2009 av ATI vs GeForce
jevel Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 (endret) MEN, en annen sak: Med denne fikk jeg gratis Windows 7. Dette har jeg da bestillt. Men under bestillingen måtte jeg skrive in serial nummeret til laptopen. Hva skjer viss jeg leverer den inn? Jeg får fortsatt lovlig windows 7 i posten, men hva skjer med neste eier eller noe sånn? Bruker han samme serial nummer på laptop vil han kunne få gratis windows 7 da? Litt forvirrende ja veit Dette er en caveat for deg. I det du gjorde dette så har du per definisjon registrert Windows på deg selv. Ingen andre vil kunne få Windows 7 oppgraderingen med dette serienummeret. (Og det er vel serienummerert til Vista du registrerte, ikke sant?) Nå er det jo ikke sikkert at vedkommende som Elkjøp selger den til neste gang vil bruke Win7, men du bør være oppmerksom på at dette kan skaffe deg prblemer i ettertid og ha penger i bakhånd i tilfelle du får krav fra Elkjøp. Hadde det vært meg som hadde solgt deg laptopen og du hadde dratt et sånt stunt så hadde du pent måttet punge ut og betale ny lisens til neste eier hvis du ikke hadde opplyst om dette ved retur / levert Win7 sammen med maskinen. Da jeg ikke kjenner Elkjøp sine rutiner i slike saker så skal jeg ikke spekulere i hva de kommer til å gjøre. -KJ Endret 7. september 2009 av jevel
program Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Synes allikevel du har blitt lurt siden han sa den skulle dra de nyeste spillene. Hadde jeg vært deg, ville jeg dratt å klaget. Men det er jo litt typisk Elkjøp.
CorporalClegg Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 (endret) Prosessoren er en CULV-prosessor (Consumer Ultra-Low Voltage) som har en ekstremt lav TDP- kun 5.5W (!). Da sier det seg selv at ytelsen er relativt lav. Maskinen er i all hovedsak rettet mot studier og andre lite krevende oppgaver hvor batteritid og vekt er hovedprioritet. At selgeren gav deg feilaktige opplysninger bør du gi beskjed om til Elkjøp, samtidig som du leverer inn maskinen på 30-dagers full returrett. De kjører recovery før de selger maskinen, så W7 tviler jeg på at du trenger å bekymre deg for, men gi beskjed til servicefolka Endret 7. september 2009 av Corporal Clegg
jevel Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 (endret) Har nå studert MS sin programvarelisens og her har du nok trampet i salaten. I det du registrerer programvaren på deg selv så kan den per definisjon ikke overdras til andre med samme betingelser. Dermed bryter Elkjøp lisensbetingelsene om de selger den maskinen til andre som om den var ny. 90 dager etter at Windows ble registrert så mister ny eier all brukerstøtte. Om Elkjøp på sin side er klar over dette, se det er en annen sak. Kilde: MS Vista lisensbetingelser Edit: Uttrykte meg feil. -KJ Endret 7. september 2009 av jevel
ATI vs GeForce Skrevet 8. september 2009 Forfatter Skrevet 8. september 2009 Har ikke trykket i noe salat. Har sendt Acer mail om at de må avbryte ordren på min på WIndows7, slik at neste kjøper ikke får noe problemer med serial Har levert pcen inn, og får den nye på fredag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå