Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Feil med luftmassemåler - hvor kan jeg kjøpe ny?


CFM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3000 kr for en luftmassemåler? Vel, enkelte BMW'er har priser over 4000 kr for samme del. Helt absurd! Fatter ikke at disse overprisede merkene selger overhodet, men sånn er det. Tar Mercedes 2500 kr for en nøkkel, så er vel ikke 3000 kr for en luftmassemåler så mye. :roll:

 

Uansett, over til saken! Bruk eBay.com. Der selges det meste til alle biler. Følg delenummeret og snakk med selgeren, så får du rett vare. :)

Lenke til kommentar

Ja det er så dyrt at en kan bli kvalm..

Men jeg fant noen på eBay. En original Bosch til ca 150 EUR og en erstatnings jalla sak til ca 45 EUR.. Det er jo 100 EUR altså nesten 800kr forskjell, men er det verdt å gå for original OEM erstatning eller kan jeg like gjerne gå for en fake?

Lenke til kommentar
Ja det er så dyrt at en kan bli kvalm..

Men jeg fant noen på eBay. En original Bosch til ca 150 EUR og en erstatnings jalla sak til ca 45 EUR.. Det er jo 100 EUR altså nesten 800kr forskjell, men er det verdt å gå for original OEM erstatning eller kan jeg like gjerne gå for en fake?

 

Kjøp den orginale, så vet du at får ordentlig vare og at delenummeret er korrekt.

Lenke til kommentar

Rektangulær.

 

Men prøvde en fra skroten i stad som skal være i orden. Altså, nå skjønner jeg ingenting. Når jeg ikke har koblet på LMM i det hele tatt sviver bilen greit, men når jeg kobler til den "nye" så er det så vidt den greier å komme seg litt opp i turtall og detter langt ned i turtall før den klarer å stabilisere seg på tomgang.. :shrug: Hva i hel****?

 

Må jeg kanskje resette ECU'n eller i det minste slette feilkoder? Jeg skjønner ingenting..

Lenke til kommentar

Jepp, sjekket part nummeret føst..

Men resatt ECU'n igjen og stappet i den gamle LMM'en og nå går den som den gikk før - heldigvis. Saken er da at den går likt både med og utkoblet (gammel) LMM.. Setter jeg på den "nye" igjen går bilen bæsj :fun:

 

Kanskje det er noe annet da? men da er det merkelig at diagnotiseringa sa at det var noe feil med LMM..

Lenke til kommentar

Men det fungerer i alle tilfeller å bruke den sprayen, kjenner til flere som har fiksa det på den måten. (Det holder ikke evig men ett års tid eller noe slikt.)

 

Om jeg husker korrekt så heter innsprøytningssystemet på din modell HFM som betyr "Hot film engine management" evt. heissfilm motorsteurung (eller noe slikt på tysk...)

Endret av Hachon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...