Haganeset Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 (endret) Hei.. Når jeg kjøpte meg bil nå for 3 uker siden så var radioen defekt! Jeg satte da inn Pioneer spilleren miin, men måtte ha en ISO overgang fra Audi Bose til denne spilleren.. Har prøvd 2 forskjellige, men den røde kontakta passer ikke.. Noen som vet hvilken kontakt jeg skal ha?? Har prøvd denne : http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...;id=&vn=736 og en til fra Bilradiospesialisten.. Bilder fra siste overgang : Endret 27. februar 2010 av tols
Haganeset Skrevet 4. september 2009 Forfatter Skrevet 4. september 2009 Ingen som har peiling på dette?
stich_it Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 hva med om du tar et bilde av kontaktene som er i bilen og et bilde av kontaktene som du skal koble til. eneste ejg kan komme frem til fra bildene du viser er at du har en standardisert utgang(den til venstre) som enten er lyd eller strøm/spenning husker ikke hlet dette. og den andre er noe ikke standarisert som skal brukes til noe annet.
Espein Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Og om du har en cd-veksler skal du sitte igjen med en ledig kontakt, for den skal du ikke bruke..
Haganeset Skrevet 14. september 2009 Forfatter Skrevet 14. september 2009 Det er kontakta til høytalerne som ikke passer! Gjelder en Audi S4 1992.. Men har funnet ut at den orginale forsterkeren er ødelagt så det kommer ikke noe lyd ut.. Har montert ny forsterker og 2 6x9 i hattehylla, og det virker fint nå! Så denne kan vel stenges.
KVTL Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Til info så stenges ikke tråder med mindre de bryter mot retningslinjene. MVH KVTL
Haganeset Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Skrevet 27. februar 2010 Det er kontakta til høytalerne som ikke passer! Gjelder en Audi S4 1992.. Men har funnet ut at den orginale forsterkeren er ødelagt så det kommer ikke noe lyd ut.. Har montert ny forsterker og 2 6x9 i hattehylla, og det virker fint nå! Så denne kan vel stenges. Drar igang denne igjen! Finner fortsatt ikke overgang fra 10-8pin! Etter noen timer i bilen så vet jeg egentlig ikke hva som er galt.. Koblet til org radio og de orginale høytalerne som skal være i hattehylla, og skrudde på stereo. Ble et spetakkel uten like, da den gikk på fullt volum med en gang! Hentet inn P4 og vridde på volumknappen og hørte såvidt hva dem sa, pga den ulinga som kom! Var ikke lyd i høytalere foran! Så hva kan være galt når dette skjer? Satt inn pioneer spilleren etterpå. Skrudde på og det kom fortsatt et spetakkel fra org. høytalerne.. Har nå koblet bort forsterker og org. høytalere inntil videre! Er sykt lei av å ikke ha lyd foran, men må da være mulig å få det med de orginale høytalerne vell????
transmedia.no Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 (endret) Det finnes ingen overgang fra 10-pin til 8pin, da disse ikke nødvendigvis innholder det samme. Den 10pins-kontakten inneholder ikke høyttalersignal og har således ingen kobling mot noen av høyttalerne i bilen, men tar imot linjesignal (blant annet) fra originalradioen og sender det videre til Bose-forsterkeren. Om du nå har fjernet Bose-forsterkeren og erstattet den med en vanlig forsterker (?), ser jeg ingen grunn til å fortsette med Bose-opplegget. Ellers er det bare å hente ut pin'nene fra den MiniISO-klossen (6-pin) og sette de inn i 10-pins ISO'en på riktige steder. Jeg har pin-skjema for begge om det virkelig er tilbakeføring til original Bose du ønsker. Ang. støy du har fått er det vanskelig å spå om feilkilder, så lenge man ikke vet hvordan ting har blitt koblet opp hittil. Unngå helst eksperimentering om du ikke vet helt hva som går hvor, slikt blir fort dyrt i etterkant. Endret 27. februar 2010 av transmedia.no
Haganeset Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Skrevet 28. februar 2010 Her har du oversikt over hva som er hva på disse kontaktene : http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/Audi-Car-Radio-Wiring-Connector.htm Jeg har A og C kontakta! Ser du nevner den MiniISO klossen som er på bildet over, men det var bare en overgang jeg kjøpte for å se om den passa.. Jeg får inn A kontakta i spilleren, og har prøvd å ta ut pin'nene fra den andre 8pin kontakta fra spilleren og satt over i kontakt C (10pin) uten at noe skjedde! Men som du sier kan jeg ha plugga dem inn i feil kontakt siden det ikke skjedde noe.. Skal prøve senere når jeg kommer hjem fra kurs..
transmedia.no Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 (endret) Ja, jeg vet jo godt hva du har... det er altså pin's fra Bose-overgangen du kjøpte som skal plugges inn i ISO-C, ikke noe annet. Det er derfor jeg påpeker MiniISO (6-pins), som du holder i på det øverste bildet. Den andre siden av den Bose-overgangen skal kobles til den nye spillerens ISO-B eller linjeutganger, avhengig av hvilken Bose-overgang du faktisk bruker nå. Det er også en Remote-pin blant de nevnte seks (C6) som må kobles til Remote-kabelen fra den nye spilleren for at Bose-forsterkeren skal slå seg på. Endret 28. februar 2010 av transmedia.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå