Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp til å bli mer dominant!


Gjest Guest_anon_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_anon_*

Jeg vil bli mer dominant, kunne burne så det svir og sette folk på plass. Har alltid vært den som blir "herset" med. Bare for tull, men likevell.

 

Så, kan noen gi meg noen enkle tips på burning, dominanse og generelt å sette folk på plass?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_anon_*

Selvtillit vil jeg si at jeg har mye av, problemet er bare at jeg ikke klarer å flame folk..

"haha, du er dum"

"eh, du er iallefall dum"...

 

Yes, det ligger ikke i min natur. Ikke for sent å lære seg, og vekke mannen i meg.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anon_*

Problemet er vel at jeg ikke vil såre noen, for jeg er snill. Å si stygge ting syns jeg egentlig ikke noe om. Hadde vært mye bedre hvis alle bare chillet og var fredlige og ikke måtte vise hjem som er sjefen hele tiden. Det suger.

Lenke til kommentar
Selvtillit vil jeg si at jeg har mye av, problemet er bare at jeg ikke klarer å flame folk..

"haha, du er dum"

"eh, du er iallefall dum"...

 

Yes, det ligger ikke i min natur. Ikke for sent å lære seg, og vekke mannen i meg.

 

Om noen sier du er dum, må du dra fram den personens svake side eller en flause:

 

"haha, du er dum"

"Kommer fra en som tror Hitler fortsatt lever"

 

Bare for å ta et meget, men ganske to-the-point eksempel ;)

Lenke til kommentar
Selvtillit vil jeg si at jeg har mye av, problemet er bare at jeg ikke klarer å flame folk..

"haha, du er dum"

"eh, du er iallefall dum"...

 

Yes, det ligger ikke i min natur. Ikke for sent å lære seg, og vekke mannen i meg.

 

Om noen sier du er dum, må du dra fram den personens svake side eller en flause:

 

"haha, du er dum"

"Kommer fra en som tror Hitler fortsatt lever"

 

Bare for å ta et meget, men ganske to-the-point eksempel ;)

 

this. evt bruk sarkasme flittig, slik at folk ikke helt vet hva du mener.

"haha, du er dum."

for eksempel "fin ... bukse du har på deg" hvis personen er opptatt av å se godt ut - han\hun vil da bruke litt tid på å lure på om du var sarkastisk eller oppriktig, og vil bli usikker på hvor han\hun har deg.

Lenke til kommentar

Selvtillit er numero eno. Folk flest har det mye enklere for å kødde med folk de vet er "lette å ta". Og, prøver folk seg på frekkheter så er det egentlig ikke værre enn at du viser tydelig at du driter langt i dem, og det de sier. Ikke hiss deg opp eller strev med å finne gode motsvar..

 

"Du er dum"

 

"Ok :) /jeg vet/ok/javel/takk *fortsetter med det du holdt på med*

Lenke til kommentar
Selvtillit er numero eno. Folk flest har det mye enklere for å kødde med folk de vet er "lette å ta". Og, prøver folk seg på frekkheter så er det egentlig ikke værre enn at du viser tydelig at du driter langt i dem, og det de sier. Ikke hiss deg opp eller strev med å finne gode motsvar..

 

"Du er dum"

 

"Ok :) /jeg vet/ok/javel/takk *fortsetter med det du holdt på med*

 

Denne funker også meget bra ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at om trådstarter følger alle disse rådene kommer det bare til å gå rett vest. Å "prøve for hard"/ikke være kongruent med det du sier, merkes av nesten alle.

 

Det er veldig viktig å ha litt selvironi - de aller fleste som kødder med deg mener ikke noe vondt, og du må bare le det bort. Hvis det derimot kommer en eller flere tullinger som har et spesielt behov for å hevde seg selv ved å dra andre ned, er det viktig å ikke gå med på alt de sier.

 

Tricket er å vite når du bør bli med på leken, og når du ikke bør være med på leken. Hvis du reagerer riktig på rett tidspunkt vil du aldri miste sosial "verdi" i en slik situasjon.

 

Her er forøvrig verdens beste og morsomste eksempel:

Se filmen hos Youtube

Endret av Eivolele
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...