Gå til innhold

Hvilke kamera er best av disse tre?


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Har sett meg ut tre ultrazoom kameraer som jeg ikke greier å bestemme meg for. Kunne vært fint å høre erfaringer og meninger fra noen som har litt mer greie på dette enn meg.

Kameraene det står mellom er:

 

1. Panasonic Lumix DMC-FZ28

2. Olympus SP 590 UZ

3. Canon Powershot SX 10 IS

 

Håper noen kan hjelpe meg med å velge.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg kjøpte Canon sx10is rundt juletider, har brukt det mye og er kjempe fornøyd :-) Har også vært på fotokurs med det, og hadde alt av manuelle instillinger lett tilgjengelig. Synes kameraet er veldig raskt til å slå seg på, fokusere etc. Panasonic husker jeg ikke helt, men når jeg kjøpte kameraet var ikke Olympus kommet ut med 590uz'en sin, men ser at Canon sitt sx10 alikevel kommer ut som best i test, http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=573884

 

Jeg er ihvertfall glad i min superzoom fra Canon, og angrer heller ikke på at det ikke ble speilrefleks, bildene er mer en bra nok, det er kjempemorro med så mye zoom (noe man måtte betalt ekstra for - ekstra linser om speirefleks var aktuelt) og synes ikke kameraet var dyrere en at skulle foto interessen bli veldig stor senere får jeg kjøpe nytt. Lykke til med valg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...