Gå til innhold

[Løst]Forslag til lett bærbar?


7r

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe bærbar til min snart 12-årige datter. Har forstått at de driver litt med PC på skolen, og det kan etterhvert være aktuelt å ta med seg i forbindelse med lekser.

 

Da hun er hos meg i helgene blir det å ta den med seg i sekken, må derfor være lett. Ønskede spes.:

*liten, men lesbar..(12-14" skjerm)

*lett, maks 1,5 kg

*webcam

*trådløst nettverkskort, gjerne 3G

*1 Gb RAM

*solid/pålitelig

Endret av 7r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte å kjøpe bærbar til min snart 12-årige datter. Har forstått at de driver litt med PC på skolen, og det kan etterhvert være aktuelt å ta med seg i forbindelse med lekser.

 

Da hun er hos meg i helgene blir det å ta den med seg i sekken, må derfor være lett. Ønskede spes.:

*liten, men lesbar..(12-14" skjerm)

*lett, maks 1,5 kg

*webcam

*trådløst nettverkskort, gjerne 3G

*1 Gb RAM

*solid/pålitelig

 

Min datter har en MSI Wind U120 med 10,1"skjerm og en vekt på 1,1 KG som hun har med seg frem og tilbake mellom meg og moren...Hun bruker pr. idag ikke pc på skolen.

 

Dette er billige maskiner som er lett å ta med seg, men spillemuligheter begrenser seg veldig på disse nett pcène.

 

Pcèr som er utstyrt med skjermer mellom 12-14" blir fort ganske dyr.

 

 

Geir

Lenke til kommentar
Tenkte å kjøpe bærbar til min snart 12-årige datter. Har forstått at de driver litt med PC på skolen, og det kan etterhvert være aktuelt å ta med seg i forbindelse med lekser.

 

Da hun er hos meg i helgene blir det å ta den med seg i sekken, må derfor være lett. Ønskede spes.:

*liten, men lesbar..(12-14" skjerm)

*lett, maks 1,5 kg

*webcam

*trådløst nettverkskort, gjerne 3G

*1 Gb RAM

*solid/pålitelig

 

gjerne nevn maks pris også, slik at de som skal gi deg forslag har noe å gå etter.

Lenke til kommentar

Kombinasjonen solid 12" og maks 4000 finnes neppe på planeten jeg bor på. Lenovo IdeaPad S12 er etter forholdene solid og har 12", men veier 1.6 og koster 4300 her.

 

IdeaPad S10-2 tilfredsstiller pris og vekt, men er bare 10" og jeg tror den mangler webcam. Tastaturet er veldig lite på slike maskiner, men det går gjerne greit for en 12-åring.

 

Her ser du hva det koster om du skal ha virkelig solid, lett 12" med 3G.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...