Gå til innhold

Kan dere anbefale DV kamera til i overkant av 10 000,-?


Anbefalte innlegg

Jeg er forholdsvis fresh innenfor filming med DV kamera, men det jeg har filmet og redigert har vert så gøy at jeg må ha meg mitt eget DV kamera.

 

Så nå når jeg skal kjøpe meg et DV kamera, så hadde jeg satt pris på noen anbefalinger fra dere eksperter som finnes der ute. Har jo sett på "TV2 hjelper deg" og diverse programmer/tester, men jeg vil likevell høre hva dere sier.

 

Kameraet kan koste opp til 11 000,-. De viktigste faktorene med kameraet må vere at det er lite og filmer så bra som mulig innenfor denne prisklassen. Det må også fungere bra å filme innendørs.

 

Har kikket litt på Sony DCR-PC120.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:shrug: DVDram er noe tull :evil:

Bedre kvalitet på vanlig DV-kamera. I forhold til et 3CCD-kamera i DV-format kan det ikke sammenlignes :woot:

DV-kassetter er mindre og hendigere. Jeg var selv inne på tanken om DVD, lettvint med redigering i kameraet, bytte spor osv. Men så fikk jeg høre fra en Hitachi-forhandler (Hitachi var ei stund frampå med DVDram) at kameraene hadde dårligere optikk og valget mitt gikk til DV :yes:

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å selge mitt Sony DCR-PC100 DV kamera. Kameraet er ubetydelig brukt og fremstår som nytt. Jeg har hatt mye glede av dette kameraet, og bildekvaliteten er meget god. Jeg vet hva jeg snakker om m.h.t. kvalitet (tatt prisen i betraktning). Jeg har jobbet som tv-fotograf siden 1981, og har kunnskap om det meste innen tv/video-kameraer.

 

Send meg en PM (du finner knappen nede på dette innlegget) med din E-post adresse, så skal jeg gi deg litt info vedrørende kameraet. Med på kjøpet skal du få med redigeringsprogrammer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...