Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Innvendig vindusmaling, et problem har oppstått


Anbefalte innlegg

Mulig jeg har gjort en liten tabbe her, men hvordan kan jeg rette det opp igjen? Jeg har malt noen vinduskarmer med Butinox greenropm. Ikke grunnet. Har malt 3 strøk, men likevel ser det ut som den "trekker til seg" gulfargen fra trefargen. Jeg har malt hvit. Er årsaken att jeg ikke har grunnet? Og hvorda- kan jeg rette det opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig jeg har gjort en liten tabbe her, men hvordan kan jeg rette det opp igjen? Jeg har malt noen vinduskarmer med Butinox greenropm. Ikke grunnet. Har malt 3 strøk, men likevel ser det ut som den "trekker til seg" gulfargen fra trefargen. Jeg har malt hvit. Er årsaken att jeg ikke har grunnet? Og hvorda- kan jeg rette det opp?

Oj ble litt skrivefeil her. Skriver fra telefonen

Lenke til kommentar

Jeg gjorde samme "tabben" da jeg malte et (mur)tak i en leilighet. Etter kort tid ble taket gult og skjoldete. Selv om jeg hadde hatt på to eller tre strøk med takmaling, tok jeg et strøk med grunning (Jotun Heftgrunn) og så nye strøk med takmaling. Da ble det bra :)

 

På trevinduer kan det lønne seg med kvistlakk også. Tror denne også fungerer som "sperre" for andre ting i treet (det kan du jo sjekke i malingsbutikken). Jeg tror jeg hadde mattet malinga med fint sandpapir, hatt på kvistlakk og/eller grunning, og så nye strøk med maling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...