Gå til innhold

450D eller 1000D?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det ble 450Dkit til slutt. Bestillte på elkjøp til 4999,-. Så har han muligheten til å sette seg litt mer inn i kameraet i fremtiden vis han vil, så siden han er vandt med digitalkamera og søkeren på LCD skjermen, så var LiveView en grei ting.

 

Den prisen var du heldig med, nå koster den 5490 igjen.

 

Nå koster det 4495,-

http://www.elkjop.no/product/foto-video/sp.../canon-eos-450d

Lenke til kommentar
hmm..Ok..Hva med D3000 og 450D da ?

 

Ikke at jeg har testet så mye, men var akkurat i vurderingen mellom D3000 og 450D, og det ble 450D jeg bestilte.

 

Største grunnen for dette er at som 1000D så har heller ikke 3000D live view.

3000D er litt tyngre, litt bedre holdegrep litt mindre plastikkfølelse og har 11 AF 2 mer enn 450D.

Den er lett å bruke for nybegynnere da kamera guider deg veldig bra og den er billigere.

Når det gjelder fordeler for 450D så er det liveview, muligheter for å ta serier med bilder, husker ikke helt hva det heter jeg. Mer funksjoner generelt. For de som ikke er nybegynnere og ønsker og vet hva man skal forandre på av innstillinger, har man mulighet til å forandre instillingene raskere isteden for å bla gjennom hele menyen.

Du kan ta 3,5 bilder i sekundet et halvt mer en D3000.

 

Da har jeg fått med alle grunner for og imot som jeg vet ihvertfall.

Lenke til kommentar

Det gjelder å holde orden på funksjoner og argumenter for og imot når man skal velge kamera ;)

 

EOS 1000D har definitivt liveview. Det er i prinsippet svært få forskjeller mellom for eksempel 450D og 1000D.

 

De som snakker om å "vokse med" kameraet og mener at du "vokser fra" for eksempel 1000D før 450D snakker etter mitt syn for det meste tull. Forskjellene er for få og små til det. Om man først "vokser fra" et kamera i "innstegsklassen" så er det uansett noe annet enn et annet kamera i "innstegsklassen" man vil over på. Forøvrig så er jo basisfunksjonene og prinsippene for ethvert DSLR kamera eksakt de samme så slik sett så kan man leve med og ta utmerkete bilder med et hvilket som helst kamera i "innstegsklassen" i et langt liv :)

Lenke til kommentar

Liveview er noe du strengt tatt ikke trenger på et speilreflekskamera,men er kjekt å ha i spesielle situasjoner.

 

Det gjør at du kan se på skjermen det du skal fotografere i stede for i søkeren,problemet med Liveview er at speilet i kameraet dekker for sensoren,så bildet du får på skjermen blir litt "forsinket" for speilet må vippes opp.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...