Gå til innhold

stasjonær til 10-16k i7+2x4890


Anbefalte innlegg

hei det er nå på tide å oppgradere maskinen min.. har en 3200xp med et 8800gt

maskinen skal brukes til spilling.. og kommer ikke til å oppgradere på noen år igjen

 

foresten den skal klokkes litt

i7 med 2stk 4890 var det jeg gikk ut ifra.

det jeg tenkte var noe slikt:

 

Intel Core I7 920 d0 fra netshop

Asus p6t Deluxe V2 fått bra kritikk men er det ikke litt gammelt?

 

ram er jeg veldig usikker på. klokkevennlig? ram er jo så billig uansett

Corsair Dominator TWIN3X DDR3-1600 6 GB (3x2GB) eller

OCZ Gold DDR3 1600MHz 12GB KIT 6 eller 12GB spiller ingen rolle.

 

2x Sapphire Radeon HD 4890 Vapor-X 2 GBjeg så litt på toxic men det manglet hdmi.. og bråker vist som et uvær

Corsair HX 1000W er det overkill med 1000w? noen som har noen annet å anbefale?

 

dette blir ca 12-14k uten frakt. eneste jeg kan putte inn ekstra er vell en ssd disk. og en cpu kjøler

har kabinett (cm stacker),skjerm og alt annet. kan ikke helt forstå hvordan folk klarer å legge så mye mere enn 16k i en slik maskin.. er det noe jeg har gått glipp av.evt hvordan kan jeg forbedre dette?

noen som har noen ide om hvor mye støy dette vil bli?

 

 

tenkte å kjøpe hk,cpu,kjøler, ram og strømforsyning nå. og vente til neste lønning med skjermkort og ssd disk

Endret av eirikdid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt. 2GB versjonen av Radeon HD 4890 er overkill hvis du uansett skal kjøre kortet i Crossfire. Med mindre du har tenkt til å spille spill over tre skjermer med en samlet oppløsning på nesten 6000 i bredden tror jeg det holder med 1GB versjonen av 4890-kortet. Når det gjelder strømforsyning er jo høy watt ganske greit som sikkerhet. Men 850 watt brude vel holde, selv med noen ekstra harddisker etc. Corsair ram-brikkene du har plukket ut ser fine ut. Men ville valgt utgaven med cas-latency på 7. Lavere latency betyr i effekt raskere brikker. Det er mulig forskjellen er minimal. Har ingen detaljkunnskap på området. 12GB er for folk flest litt overkill mener jeg. Asus har forøvrig kommet med et nytt hovedkort i P6T-serien som er en slags oppfølger eller fornying av P6T Deluxe v2. Hovedkortet heter P6TD Deluxe og er ikke alt for mye dyrere. link. Ellers ser det jo bra ut det der. :)

Lenke til kommentar

altså

Corsair Dominator GT PC3-15000 6 GB (3 x 2 GB)

 

prisforskjellen på 4890 med 1 og 2 gb er det bare ca 200 kr.. så 400kr totalt forskjell på 2. men ser ut som jeg venter til etter ati sin lansering 10 sep med å velge skjerkort

 

ang hk. leste i Asus P6T Deluxe tråden!? (X58 -Ci7) her på forumet. folk kjøper jo v2 fortsatt. og P6TD finnes ikke det ingen produkt info om her på hw.no skulle fått lagt den til i handlekurven

 

men ja fant det på netshop også

ASUS P6TD Deluxe, X58, Socket-1366

Endret av eirikdid
Lenke til kommentar

De har Corsair Dominator TWIN3X DDR3-1600 med Cas Latency på 7. Dominator GT blir vel litt overkill og koster en del mer. Og å vente til lansering/annonsering av nye ATI-kortene før du bestemmer deg tror jeg egentlig har litt lite for seg. Slik jeg ser det vil det uansett ta en måned eller mer før kortene kommer i butikkene. Og prisen på 4000-serien kommer nok ikke til å gå så mye mer ned i pris før 5000-serien kommer i butikkene. Og 5000-serien vil nok være "ulønnsom" i et par måneders tid før de blir billigere. Med andre ord kan du enten kjøpe nå, vente i en måned+ og få et 4890 billigere, eller vente enda lenger (XX90 kommer gjerne senere enn XX50 og 70) og kjøpe et 5890 til det dobbelte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...